Osavuosikatsaus tammikuu–maaliskuu 2017

Göteborg, Ruotsi – Collector AB (julk.) (Nasdaq Stockholm: COLL).

TAMMIKUU–MAALISKUU 2017 (VERRATTUNA AJANJAKSOON TAMMIKUU–MAALISKUU 2016)

• Tuotot kasvoivat 28 % ja olivat 438 MSEK (344)
  • Tulos verojen jälkeen (EAT) kasvoi 34 % ja oli 113 MSEK (85)
  • Oman pääoman tuotto (RoE) oli 20 % (21)
  • Tuotto osaketta kohden kasvoi ja oli 1,11 SEK (0,86)
  • Luottokanta kasvoi edelleen vahvasti ja laatu parani, 14 973 MSEK (9 618) +56 %
  • Luottotappiot kehittyivät positiivisesti ja olivat 1,1 % (1,3)
  • Collector siirtyi 2. tammikuuta 2017 Nasdaq Stockholmin Large Cap -segmenttiin
  • Collectorin vuosikokouksen vaalivaliokunta on nimetty. Fabian Hielte vaalivaliokunnan puheenjohtajaksi
  • Investointi Nordkapiin vahvistaa Collectorin asemaa FinTechissä
  • Viiden miljardin SEK:n MTN-ohjelman perustaminen
  • Onnistunut 800 MSEK:n anti MTN-ohjelmassa
  • Kutsu Collector AB:n vuosikokoukseen 2017

TAPAHTUMIA VUOSINELJÄNNEKSEN JÄLKEEN

• Lena Apler Collectorin väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi
  • Collectorin vuosikertomus 2016 julkaistu. Tutustu Lena Aplerin videohaastatteluun ja vuosikertomuksen digitaaliseen versioon osoitteessa www.collector.se/arsredovisning2016

Lisätietoa löydät osoitteesta https://www.collector.fi/tietoa-collectorista/taloudellista-tietoa/

Esittely sijoittajille, analyytikoille ja medialle
25. huhtikuuta klo 10.00 järjestetään puhelinkonferenssi, jossa väliaikainen toimitusjohtaja Lena Apler ja CFO Pia-Lena Olofsson esittelevät osavuosikatsauksen ja jossa on mahdollisuus esittää kysymyksiä. Konferenssi pidetään ruotsiksi ja lähetetään suorana osoitteessa https://tv.streamfabriken.com/collector-q1-2017. Konferenssiin voi osallistua soittamalla seuraaviin numeroihin: +46 8 5664 2663 tai +44 20 3008 9802. Vaihde avataan klo 9.55.

Lisätietoja:
Lena Apler, perustaja ja väliaikainen toimitusjohtaja I Puhelin: +46 (0)70-525 65 80 I Sähköposti: lena.apler@collectorbank.se
Pia-Lena Olofsson, CFO & Head of IR Collector I Puhelin: +46 (0)70-858 04 53 I Sähköposti: pia-lena.olofsson@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR Collector I Puhelin: +46 (0)70-081 81 17 I Sähköposti: asa.hillsten@collectorbank.se

EU:n markkinoinnin väärinkäyttöasetus velvoittaa Collector AB:tä (COLL) julkistamaan nämä tiedot. Edellä mainitut yhteyshenkilöt ovat antaneet tiedot julkaistaviksi 25. huhtikuuta 2017 klo 8.15 CET. Pörssi: Osakkeen lyhenne: COLL.

Yrityksestä

Collector is an innovative, digital, niche bank that offers financing solutions to private and corporate customers. Operations are comprised of the Retail and Corporate segments. Within the Retail segment, the company is engaged in lending to private individuals, invoice and payments by instalments to e-commerce and retail companies, credit card services and deposits. The Corporate segment includes real estate lending, factoring and corporate lending directed mainly at small and medium-sized enterprises and the acquisition of portfolios of overdue receivables. The company has offices in Gothenburg (head office), Stockholm, Helsinki, Turku and Oslo. Collector AB (publ) is listed on Nasdaq Stockholm.