Rahoitusyhtiö Collectorille myönnetty pankkitoimilupa

Göteborg, Ruotsi – Collector Credit AB on saanut pankkitoimiluvan Ruotsin finanssivalvonnalta (Finansinspektionen). Luvan ansiosta Collectorilla on mahdollisuus parantaa markkina-asemaansa entisestään.

Collector on pankki- ja finanssialan niche-toimija, joka tarjoaa rahoitus- ja maksupalveluita henkilö- ja yritysasiakkaille. Yhtiö on tehnyt voitollista tulosta ja kasvanut tasaiseen tahtiin perustamisvuodestaan 1999 lähtien. Vuodesta 2005 lähtien yhtiö on kasvanut yli 30 prosenttia vuodessa ja kasvattanut liikevoittoaan yli 42 prosenttia. Pankkitoimiluvan ansiosta yhtiö voi vahvistaa asemaansa ja kannattavuuttaan entisestään.

“Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä saatuamme vahvistuksen, että voimme harjoittaa liiketoimintaa myös pankkina. Pankkitoimilupa on merkki siitä, että olemme luotettava toimija pankki- ja rahoitusalalla”, toteaa Collectorin toimitusjohtaja Stefan Alexandersson.

Pankkitoimiluvan myöntämisen yhteydessä Collector Credit AB:n nimi muuttuu Collector Bank AB:ksi.

Yrityksestä

Collector is an innovative, digital, niche bank that offers financing solutions to private and corporate customers. Operations are comprised of the Retail and Corporate segments. Within the Retail segment, the company is engaged in lending to private individuals, invoice and payments by instalments to e-commerce and retail companies, credit card services and deposits. The Corporate segment includes real estate lending, factoring and corporate lending directed mainly at small and medium-sized enterprises and the acquisition of portfolios of overdue receivables. The company has offices in Gothenburg (head office), Stockholm, Helsinki, Turku and Oslo. Collector AB (publ) is listed on Nasdaq Stockholm.