Uusi toimija Suomen säästötilimarkkinoille

Luottomarkkinointiyritys Collector tuo markkinoille uuden säästötilin. Kyseessä on Suomen ainoa laajasti kuluttajille tarjottava valtion suojaama säästötili, joka ei ole pankin tarjoama.

Collectorin uusi säästötili tuo kuluttajille joustavan tavan säästää rahaa. Tilin korko on 1,5 % vuodessa. Tilille voi tehdä vapaasti talletuksia, eikä nostojen määrää tai ajankohtaa ole rajoitettu.

Collector on tarjonnut säästötilipalveluaan Ruotsissa jo vuodesta 2005. Suomessa valtion takaus myönnetään normaalisti vain pankkien tarjoamille säästötileille. Collector Credit Ab on Ruotsin finanssivalvonnan alainen luottolaitos, joten myös Suomessa tarjottavalla säästötilillä on Ruotsin valtion takaus, vaikkei yritys vielä ole pankki. Collectorin säästötili on tällä hetkellä Suomen ainoa kuluttajille laajasti tarjottava valtion takaama säästötili, joka ei ole pankin tarjoama.

”Uusi säästötilimme tuo suomalaisille mahdollisuuden saada arkirahalle hyvää tuottoa turvallisesti. Suomessa suosituin ’investointimuoto’ on tällä hetkellä pankkitalletukset, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että suomalaisten rahaa lepää yli 70 miljardia euroa lähes korottomilla pankkitileillä. Korollisella säästötilillä inflaatio ei syö pääomaa”, kommentoi Collectorin toimitusjohtaja Miika Engström.

Collectorin säästötilin tiedot:

• Korko 1,5 %
  • Vapaat talletukset ja rajoittamattomat nostot
  • Pienin talletus 50 euroa.
  • Valtion talletustakuu 100 000 euroon asti.

Collector on luottomarkkinointiyritys, jonka tavoitteena on olla luova ja uudella tavalla ajatteleva toimija rahoitusalalla. Collector tarjoaa yrityksille palveluita, jotka vapauttavat pääomaa ja mahdollistavat tehokkaan ja turvallisen ostamisen sekä laskulla että osamaksulla. Collector tarjoaa myös laina- ja talletuspalveluja sekä luottokortteja yksityishenkilöille. Collector on kasvanut tasaiseen tahtiin aloitettuaan toimintansa vuonna 1999. Tällä hetkellä Collectorilla on yli 200 työntekijää, jotka työskentelevät Göteborgin, Tukholman, Oslon ja Helsingin toimipisteissä. www.collector.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Collector is an innovative, digital, niche bank that offers financing solutions to private and corporate customers. Operations are comprised of the Retail and Corporate segments. Within the Retail segment, the company is engaged in lending to private individuals, invoice and payments by instalments to e-commerce and retail companies, credit card services and deposits. The Corporate segment includes real estate lending, factoring and corporate lending directed mainly at small and medium-sized enterprises and the acquisition of portfolios of overdue receivables. The company has offices in Gothenburg (head office), Stockholm, Helsinki, Turku and Oslo. Collector AB (publ) is listed on Nasdaq Stockholm.