Colliers International Oy:stä vahva kansainvälinen ja pohjoismainen kiinteistöalan asiantuntijayritys

Report this content

Laajaan kansainväliseen kiinteistöalan Colliers International -yritysketjuun kuuluva Colliers Hans Vestergaard A/S on ostanut Yritysresurssit Oy:n liiketoiminnot. Kaupan myötä syntyvän Colliers International Oy:n omistus jakaantuu emoyhtiön ja suomalaisten avainhenkilöiden kesken. Colliers International Oy tarjoaa kiinteistösijoittajille ja -omistajille asiantuntijapalveluja kiinteistöjen arvonmääritykseen, kiinteistökauppaan ja rahoitusjärjestelyihin.

Kiinteistöalan markkinat ovat voimakkaassa kasvussa ja toiminta on kansainvälistä. Osana vahvaa pohjoismaista kiinteistöalan yritysverkostoa Colliers International Oy voi tarjota asiakkailleen parempaa palvelua ja avata uusia mahdollisuuksia yhtiöille, jotka haluavat laajentaa sijoituksiaan esimerkiksi Pohjoismaiden, Baltian ja Venäjän kiinteistömarkkinoille.

Yritysresurssien toiminta on viime vuosina nopeasti kasvanut kansainvälisten kiinteistötransaktioiden järjestäjänä. Yhtiö on toiminut useissa merkittävissä kiinteistömyynneissä omistajan neuvonantajana ja asiantuntijana.

Colliersin kansainvälinen ketju tarjoaa asiakkaille entistä paremman ja kattavamman markkinatiedon myyntipäätöksen tueksi niin kotimaisista kuin kansainvälisistä kiinteistö- ja sijoitusmarkkinoista.

”Taustamme tarjoaa asiakkaillemme uusia mahdollisuuksia laajempana asiakaspotentiaalina sekä parempana sijoituskentän tuntemuksena”, sanoo Colliers International Oy:n transaktioryhmän vetäjä senior partner Jorma Sonninen.

Tehdyllä liiketoimintajärjestelyllä Colliers Hans Vestergaard A/S puolestaan tavoittelee merkittävää ja pysyvää markkinaosuutta Suomen kiinteistömarkkinoilla. Yhtiö on Tanskassa alan markkinajohtaja.

”Löysimme Suomesta kokeneen, Jorma Sonnisen johtaman asiantuntijajoukon, joka on tehnyt kiinteistökauppaa yli 20 vuotta niin suomalaisten kuin kansainvälisten toimijoiden kanssa. Uskomme, että Suomen kiinteistömarkkinoilla korkealaatuisten asiantuntijapalveluiden kysyntä pysyy vahvana myös jatkossa, joten meille tämä on pitkän tähtäimen investointi”, toteaa Colliers International Oy:n hallituksen puheenjohtaja Hans Vestergaard.

Colliers International Oy:n toimitusjohtajana toimii tekniikan tohtori Osmo Koskisto.
Colliers International -yritysketjuun kuuluu 267 toimistoa 55 maassa. Ketjun palveluksessa on noin 9 300 kiinteistöalan asiantuntijaa ympäri maailmaa. Pohjoismaissa Colliersilla työskentelee 300 henkilöä 11 toimistossa, joissa on kattava asiantuntijapalvelujen tarjonta. Lisäksi Baltian maissa on erittäin vahva edustus.

Lisätietoja: Colliers International Oy, Osmo Koskisto, toimitusjohtaja, Senior Partner,
puh. 050 548 1608, osmo.koskisto@colliers.fi tai Jorma Sonninen, Senior Partner,
puh. 0400 404 657, jorma.sonninen@colliers.fi