Rantotek Oy kokonaan osaksi Comatec -konsernia

Report this content

Rantotek Oy siirtyy kokonaan osaksi Comatec konsernia, kun vähemmistöosakkaina olleet Rauno ja Marja-Liisa Rantovaara luopuivat omistuksestaan Rantotekissa. Kauppa vahvistaa Comatecin merkitystä painelaite- ja kattilasuunnittelun toimialalla. Rantotek Oy, joka tuli osaksi Comatec konsernia 2006, jatkaa Comatecin kokonaan omistamana itsenäisenä tytäryhtiönä.

Omistusjärjestelyihin liittyen Jouni Tuononen on valittu Rantotekin toimitusjohtajaksi 01.01.2011 alkaen. Jouni toimii tällä hetkellä yrityksen varatoimitusjohtajana, ja on aiemmin toiminut johtotehtävissä mm. Foster Wheeler Energia Oy:ssä.

Rantotekin nykyinen toimitusjohtaja Rauno Rantovaara jatkaa yrityksen hallituksessa varsinaisena jäsenenä sekä itsenäisenä vanhempana konsulttina. Rauno on toiminut yrityksen toimitusjohtajana menestyksekkäästi 25 vuotta.

Rantotek lyhyesti

Comatec -konserniin kuuluva Rantotek Oy on kattila- ja painelaitesuunnittelun ammattilainen. Suurin osa yrityksen asiakkaista on globaaleja energia-alan toimijoita. Viennin osuus yrityksen liikevaihdosta oli vuonna 2009 noin 60 prosenttia. Yrityksen liikevaihtoennuste kuluvalle vuodelle on noin kaksi miljoonaa euroa.

Vuodesta 1985 saakka toimineen Rantotekin pääkonttori sijaitsee Tampereella. Lisäksi yrityksellä on toimisto Varkaudessa. Yrityksen palveluksessa työskentelee 25 henkilöä.

Comatec lyhyesti

Insinööritoimisto Comatec Oy aloitti toimintansa Tampereella vuonna 1986. Comatec on alansa johtava kone- ja laitesuunnitteluun erikoistunut asiantuntijaorganisaatio. Toimialaamme kuuluvat liikkuvat työkoneet, tuotantolaitteet, liikennevälineet ja teollisuusautomaatio. Comatecillä on toimipisteet Tampereella, Vantaalla, Lahdessa, Turussa, Hämeenlinnassa, Joensuussa ja Imatralla.

Comatec työllistää 350 henkilöä Suomessa. Palvelumme koostuvat ideointi- ja konseptipalveluista, projektin hoito- ja projektin johtopalveluista sekä suunnittelu- ja asiantuntijapalveluista. Suunnittelupalvelumme kattavat ovat mekaniikka-, sähkö-, ja automaatiosuunnittelun sekä asiantuntijapalvelut, joita ovat mm. testaus, tekninen laskenta, tuoteturvallisuus sekä elinkaaripalvelut. Konserniin kuuluvat lisäksi painelaite- ja kattilasuunnitteluun erikoistunut Rantotek Oy sekä Insinööritoimisto Metso Oy.

Lisätietoja antavat:

Rantotek: Jouni Tuononen