• Combient Oy/

Combient Foundry vauhdittaa teollisia innovaatiota Wallenberg Investments -yhtiö Navigare AB:n strategisen sijoituksen voimin

Report this content

Helsinki, Suomi – 13th June, 2024: Combient Foundry, suuria teollisuusyrityksiä huipputeknologian kehittäjiin yhdistävä alustan taustalla oleva yritys, ilmoitti Wallenberg Investmentsin tytäryhtiönsä Navigare AB:n kautta tekemästä merkittävästä strategisesta sijoituksesta. Tämä sijoitus tukee Combient Foundryn missiota nopeuttaa teollisten innovaatioiden markkinoillevientiä kumppanuuksien muodostamisessa johtavien startup-yritysten ja teollisuuden jättiläisten välillä.

Tekoälyalusta ja uusille markkinoille laajentuminen

Kyseessä oleva sijoitus tukee Combient Foundryn laajentumista uusille markkinoille ja nopeuttaa sen tekoälyalustan, Foundry Lensin, kehitystä. Combient Foundry perustettiin vuonna 2018 ruotsalaisen Combient-konsernin yhteyteen, ja tätä nykyä sillä on toimipisteet Suomessa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Sijoituksen myötä Combient Foundry laajentaa läsnäoloaan Euroopassa, Yhdysvalloissa ja tulevilla markkinoilla Intiassa, Kiinassa ja Lähi-idässä. Combient Foundryn kasvuvauhti on ollut keskimäärin 40 % vuosittain, ja se on säilyttänyt 100 %:n asiakasretention koko olemassaolonsa ajan.

Maailmanvalloitusta ja innovaatioita

Osana strategisia kasvusuunnitelmiaan Combient Foundry aikoo laajentaa maantieteellistä kattavuuttaan avaamalla uuden toimiston Palo Altoon, Piilaaksoon tänä kesänä. Tämä siirto vie yrityksen lähemmäksi asiakaskuntaansa Pohjois-Amerikassa ja toimii askeleena kohti myös muita keskeisiä globaaleja teknologiakeskuksia esimerkiksi Intiassa, Kiinassa ja Lähi-idässä.

Kasvua Foundry Lens -tekoälyalustan kautta

"Teknologia-alustamme Foundry Lensin julkaisun jälkeen viime syksynä olemme saaneet erittäin positiivista palautetta asiakkailtamme, mikä on osoittanut monia mahdollisuuksia palvella paremmin teollisia kumppaneitamme ja innovatiivisia startuppeja", sanoo Combient Foundryn toimitusjohtaja Lauri Lehtovuori.

"Navigare AB:n sijoituksella voimme nopeasti laajentaa Foundry Lensin ulottuvuutta ja tekoälyominaisuuksia, mikä auttaa yhdistämään alan johtajia ja huippuosaajia tehokkaammin. Sijoituksen ansiosta pystymme kaksinkertaistamaan kokomme ja palvelemaan asiakkaitamme entistäkin paremmin."

Combient Foundry on auttanut yli 250 startup-yritystä hankkimaan asiakkaikseen suuria teollisuusyrityksiä ja arvioinut yli 21 000 teknologiaratkaisua 72 maasta keskeisillä sektoreilla kuten teollisuusautomaatio, ilmastoteknologia ja autonomiset järjestelmät.

"Olemme erittäin mielellämme mukana Foundryn kasvumatkalla. Uskomme heidän visioonsa tuoda yhteen parasta teollista osaamista ja teknologioita teollisen kehityksen vauhdittamiseksi,” sanoo Fred Wallenberg, Navigare Venturesin sijoitusjohtaja. “Foundryn tiimillä on todistettu kyky tukea sekä teollisuusyrityksiä että startupeja, ja odotamme heidän toimintansa vaikuttavuuden olevan jatkossa entistäkin merkittävämpää."

”Olen ylpeä siitä, mitä Combient Foundry, Lauri ja hänen lahjakas tiiminsä ja alumninsa ovat rakentaneet vuosien aikana sen jälkeen kun Combient perusti sen vuonna 2018. Navigare AB:n sijoitus mahdollistaa Combient Foundryn entistä nopeamman kasvun, mikä hyödyttää kaikkia Combient-verkostoon kuuluvia yrityksiä”, sanoo Combientin toimitusjohtaja ja perustaja Mats Agervi.

Lauri Lehtovuori

Combient Foundry Oy
p. +358 40 753 3360

Combient Foundry tuo yhteen johtavat teollisuusyritykset ja maailmanluokan startup-yrityset ratkomaan teollisen kentän tarpeita ja vauhdittamaan uusien ratkaisujen markkinoillevientiä muun muassa automaation, tekoälyn, kestävän kehityksen ja materiaali-innovaatioiden alueilla.

Avainsanat: