Olympiastadionin makumaailman sydän on uusi Bistro Stadion

Report this content

Suomen legendaarisin tapahtuma-areena Olympiastadion aukeaa täysin uudistuneena. Ruokaelämyksistä ja palveluista vastaa Compass Group Suomi. Olympiastadion on aivan uudenlainen kohtaamispaikka, jonka makumaailman sydän on funkkistyylinen Bistro Stadion. Bistro Stadion avautuu 31. elokuuta ja ruokapalvelut käynnistyvät asteittain syyskuussa. Suunnittelussa lähtökohtina ovat olleet pohjoinen makumaailma, vastuullisuus ja kuhunkin kohtaamiseen sopivat nautinnot. Kaiken kruunaa varta vasten suunniteltu Olympiastadionin-nimikkoleivos.

”Voimakkaasti sykkivä Stadionin sydän; sellainen on uusi Bistro Stadion. Tervetuloa kohtaamaan ja luomaan yhteisiä elämyksiä kanssamme! Visiomme on olla ylpeästi yhtä Olympiastadionin historian kanssa ja kirjailla makuja uusille muistoille #fiiliksentakia”, kuvailee asiakkuusjohtaja Kristiina Ramirez Compass Group Suomesta.

”Ruokalistallamme maistuvat pohjoismaiset maut, joissa aineksina on myös ripaus kansainvälistä yllätyksellisyyttä. Kaiken ytimessä ovat puhtaat ja vastuulliset raaka-aineet. Compass Groupilla on vahva kokemus tämäntyyppisestä toiminnasta maailmalla ja toivomme sen välittyvän myös omassa tekemisessämme eritoten suurtapahtumien osalta.”

Vastuullisuus ja vastuullinen hankinta ovat Compass Groupin toiminnan perusperiaatteita, ja ne ovat ohjanneet myös Helsingin Olympiastadionin ravintola- ja ruokapalvelujen suunnittelua. Stadion on paikkana poikkeuksellinen, ja ratkaisujen on oltava sen mukaisia. Osa työvaatteista – tarjoilijoiden esiliinat ja kokkien takit – on valmistettu kierrätetyistä muovipulloista. Osa astioista on Astiakorjaamon Re-Plate menetelmällä entistettyjä käytettyjä astioita, joiden design on tehty juuri Olympiastadionia varten. Yhteistyössä Stora Enson kanssa on tahtotila saada mahdollisimman paljon kartonkipakkauksia kierrätettyä ja uudelleenkäyttöön Stadionin tarpeisiin.

”Yhteistyössä Compass Groupin kanssa olemme luoneet Olympiastadionille ainutlaatuisen arjen ytimessä toimivan ravintolan sekä tapahtuma- ja kokousympäristön, joka palvelee vierailijoita ympäri vuoden. Stadionin laajennetut ja uudet tilat mahdollistavat myös poikkeusaikana vierailuiden toteuttamisen väljästi ja turvaetäisyydet huomioiden. Toivotamme vierailijat lämpimästi tervetulleiksi stadionille, joka on uudistettu arkkitehtuuria kunnioittaen sekä kestäviä valintoja ja aitoa fiilistä vaalien", sanoo Olympiastadionin markkinointi- ja viestintäjohtaja Marju Paju.

Kortteliravintola Bistro Stadionissa herkutellaan funkkismiljöössä

Bistro Stadionille voi tulle nauttimaan herkullisten ruokien, juomien ja välipalojen merkeissä ja nauttia uniikista funkkismiljööstä – niin lounaalla kuin illallisella. Bistro Stadion on viihtyisä kortteliravintola, jossa keittiömestari itse loihtii herkulliset kausimenut paikan päällä. Tämä näkyy Bistrossa vaihtuvana, mielenkiintoisena á la carte -menuna, sekä päivittäin vaihtuvana lounastarjoiluna ja hyvin rakennettuina kokouspaketteina. ​Oma Stadion-leivos on oodi Stadionin alueelle ja suomalaisuudelle, kuusenkerkkä-mustikkaleivoksen raaka-aineet ovat täysin kotimaisia. Ravintolapalveluiden suunnittelussa inspiraation lähteeksi on haettu Pohjoismaista ruokakulttuuria, jossa kohtaa idän ja lännen tunnelma.

Räätälöidyt kokoukset ja VIP-tilaisuudet

Kokouksia voi Stadionilla järjestää aivan uusissa upeissa tiloissa ja tilata kokouksen luonteeseen sopivia ruokapalveluita. Tässä hetkessä on tehty kaikki järjestelyt turvallisen ruokailun ja kokoustamisen sujumiseksi viihtyisissä merkeissä.

Suurtapahtumissa kohdataan Pohjoisen Street Foodin merkeissä

Uudistetulla Stadionilla palveluiden määrä kasvaa reippaasti. Tapahtumaan osallistujat voivat aiemmasta poiketen käydä ja kohdata millä tahansa pisteellä nauttimassa herkullisia ja monipuolisia tuotteita. Olympiastadionin pohjoisella puolella löytyy uusi torialue monipuolisine palveluineen. Sinne voi tulla viihtymään ennen tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen.​ Ruokafilosofia on ”Street Food with Nordic Flavours” – herkullista kioskiruokaa pohjoismaisella säväyksellä.

Ruokapalvelut numeroina

• ruokapalveluiden määrä on kuusinkertainen aiempaan verrattuna
  • myyntipisteitä on kaikkiaan noin 40
  • noin 200 kassaa käytössä loppuun myydyissä tapahtumissa
  • Compassilaisia työntekijöitä parhaimmillaan noin 300

Lisätietoa
www.stadion.fi , #fiiliksentakia #bistrostadion #CompassGroupfinland #jokainenonvip

Yhteystiedot medialle:
asiakkuusjohtaja Kristiina Ramirez, Compass Group Suomi, p. 044 711 9564
markkinointi- ja viestintäjohtaja Satu Ikäheimo, Compass Group Suomi, p. 050 380 4996
sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@compass-group-fs.com

Myynti:
Ravintolamyynti.stadion@compass-group-fs.com, puh. 010 729 6710

Compass Group on Pohjoismaiden johtava ruokapalveluyritys, jonka liikevaihto on noin miljardi euroa. Tarjoamme yli 750 000 ateriaa päivässä ja työllistämme yli 13 000 henkilöä 1 700 kohteessa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Virossa. Suomessa meillä on 4 300 työntekijää noin 550 ravintolassa. Toimimme useilla sektoreilla, kuten yritykset ja teollisuus, terveydenhoitoala ja vanhustyö, koulutus, urheilu ja vapaa-aika sekä puolustus ja merialueet. Ruoka on intohimomme, ja pystymme vastaamaan asiakkaiden ja kuluttajien tarpeisiin 25 kiinnostavasta konseptista ja brändistä koostuvan portfoliomme avulla. Compass Groupilla on kolme vastuullisuuspainopistettä: Terveys ja hyvinvointi, Muutokset ympäristön hyväksi ja Maapallon parhaaksi. Nämä kaikki perustuvat turvallisuuskulttuuriimme. Olemme osa maailmanlaajuista organisaatiota, joka toimii 55 000 asiakaskohteessa 45 eri maassa ja työllistää maailmanlaajuisesti yli 600 000 henkilöä.
www.compass-group-fs.com/fi

Avainsanat: