Componenta aloittaa YT-neuvottelut Componenta Osbyn lopettamisesta

Report this content

Componenta aloittaa YT-neuvottelut Componenta Osbyn lopettamisesta Componenta Oyj:n hallitus on 11.10.2001 päättänyt aloittaa YT- neuvottelut konsernin Ruotsissa sijaitsevan yksikön, Componenta Osby AB:n toiminnan lopettamisesta. Componenta Osby AB:n liikevaihto vuositasolla on 11 miljoonaa euroa (100 MSEK) ja henkilöstön määrä 90. Konepajan tulos on ollut merkittävästi tappiollinen viime vuosina. Päätöksellä Componenta hakee mahdollisuuksia kustannusten sopeuttamiseen tilanteessa, jossa useimmat asiakassegmentit ovat laskusuunnassa epävarman maailmantalouden johdosta. Tarvittavat toimenpiteet on tarkoitus saada päätökseen kesään 2002 mennessä. Mahdollinen Componenta Osby AB:n toiminnan lopettaminen ei vaikuta konsernin tulosennusteeseen vuodelle 2001. Componenta Osby AB kuuluu 11.10.2001 alkaen Tuotantoryhmä 1:een. COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja Lisätietoja: Yrjö Julin varatoimitusjohtaja puh. (09) 225 021 tai 0500 486 919 Bengt Christensson johtaja, Tuotantoryhmä 1 puh. +46 550 410 590 tai + 46 70 58 150 15 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on runsaat 200 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1900. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat pohjoiseurooppalainen raskas ajoneuvoteollisuus, koneenrakennusteollisuus ja off-road- eli työkone- teollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj World Trade Center Helsinki, Aleksanterinkatu 17 PL 1132, 00101 Helsinki Puh. (09) 225 021 Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00500/bit0004.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00500/bit0004.pdf