Componenta myi Profiz Business Solutionin osakkeet

Componenta on 30.3.2005 myynyt omistamansa 26,4 %:n osuuuden IT-alan yrityksen Profiz Business Solution Oyj:n osakkeista Skuutinliikki Oy:lle noin 0,4 miljoonan euron kauppahinnalla. Kaupalla on lievä positiivinen vaikutus Componentan vuoden 2005 tulokseen. Samassa yhteydessä Componenta on solminut Profiz Business Solutionin kanssa IT-palveluita koskevan sopimuksen, joka on voimassa vuoden 2007 loppuun asti. Sopimuksen mukaan Profiz vastaa Componentan Suomen yksiköiden IT-palveluiden ylläpidosta. Tämä palvelusopimus korvaa aiemmat Profizin kanssa tehdyt sopimukset. Profiz Business Solution Oyj:n liiketoiminta keskittyy jatkossa kasvavien ja keskisuurten yritysten liiketoimintajärjestelmien sekä niihin liittyvien lisäarvopalveluiden ja tuotteiden toimittamiseen kokonaisvaltaisina ratkaisuina asiakkaille. Profizin osakkeiden myynti on Componentan strategian mukaista luopumista ydinliiketoimintaan kuulumattomista toiminnoista. Helsingissä 30. maaliskuuta 2005 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Kimmo Virtanen talousjohtaja puh. (09) 225 021 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2004 oli 316 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 200. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat raskas ajoneuvoteollisuus, off-road eli työkoneteollisuus, koneenrakennusteollisuus sekä energia- ja voimansiirtoteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj Nuijamiestentie 3 C 00400 Helsinki Puh. (09) 225 021 Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com