Componenta Osby AB:n toiminta lopetetaan

Componenta Osby AB:n toiminta lopetetaan Componentan Ruotsissa sijaitsevan yksikön, Componenta Osby AB:n toiminnan lopettamista koskevat YT-neuvottelut on saatu päätökseen. Componenta Osbyn hallitus päätti 8.11.2001 yhtiön toiminnan alasajosta. Componenta Osby AB on konepaja, jonka liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa (100 MSEK). Yksikön tulos on ollut merkittävästi tappiollinen viime vuosina. Henkilöstön määrä on noin 90. Konepajan alasajoon liittyvät toimenpiteet käynnistetään välittömästi, ja ne on tarkoitus saada päätökseen kesään 2002 mennessä. Componenta Osby AB:n toiminnan lopettaminen ei vaikuta konsernin tulosennusteeseen vuodelle 2001. COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja Lisätietoja: Yrjö Julin varatoimitusjohtaja puh. (09) 225 021 tai 0500 486 919 Bengt Christensson johtaja, Tuotantoryhmä 1 puh. +46 550 410 590 tai + 46 70 58 150 15 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on 200 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1900. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat pohjoiseurooppalainen raskas ajoneuvoteollisuus, koneenrakennusteollisuus ja off-road- eli työkone- teollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj World Trade Center Helsinki, Aleksanterinkatu 17 PL 1132, 00101 Helsinki Puh. (09) 225 021 Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00470/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00470/bit0002.pdf