Componenta Oyj:n osakepääoman korotus optio-oikeuksien perusteella ja uusien osakkeiden ottaminen pörssilistalle

Componenta Oyj:n vuoden 2001 optio-oikeuksilla on merkitty 30 000 uutta Componenta Oyj:n osaketta 4,10 euron osakekohtaiseen merkintähintaan. Componenta Oyj:n osakepääoma nousee merkintöjen perusteella yhteensä 60 000 euroa. Korotus on rekisteröity kaupparekisteriin 15.6.2006. Korotuksen jälkeen Componenta Oyj:n rekisteröity osakepääoma on 19 322 668 euroa ja osakkeiden lukumäärä 9 661 334 kappaletta. Osakkeen nimellisarvo on 2,00 euroa. Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalla 16.6.2006 Componenta Oyj:n osakesarjassa (CTH1V). Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka aikana osakkeet on merkitty. Nyt tehtyjen osakemerkintöjen jälkeen Componenta 2001 optio-oikeuksia on käyttämättä 399 697 kappaletta. Kukin optio-oikeus oikeuttaa sen haltijan merkitsemään yhden Componenta Oyj:n osakkeen. Osakkeiden merkintäaika optio-oikeuksilla päättyy 31.10.2006. Helsingissä 15. kesäkuuta 2006 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. 010 403 00