Componentan De Globe -valimoille uusi toimitusjohtaja

Componenta-konserniin kuuluvan De Globen toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Marc Omes (39). Hollantilainen Omes aloittaa Componentassa 22.8.2005 ja vastaanottaa Globen toimitusjohtajan tehtävät 1.10.2005. Omesin työpiste on Weertissä, Hollannissa, ja hän raportoi konsernin toimitusjohtajalle Heikki Lehtoselle. Marc Omesilla on laaja kansainvälinen kokemus myynnistä ja tulosyksikön johtamisesta. Hän siirtyy Componentaan Wärtsilästä, jossa hän on vuodesta 1994 alkaen toiminut useissa myynnin ja johdon tehtävissä Kaakkois-Aasiassa sekä Keski- ja Pohjois-Amerikassa, viimeksi vuodesta 2002 lähtien PT Wärtsilä Indonesian toimitusjohtajana. De Globen toimitusjohtajana viisi vuotta toiminut Wim Schut siirtyy 1.10.2005 alkaen konsernin tekniseksi johtajaksi vastaamaan Componentan ja Globen valimoteknisestä kehityksestä. Hän jatkaa konsernin johtoryhmän jäsenenä. Helsingissä 25. toukokuuta 2005 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. 010 403 00