Componentan hallitukseen esitetään Heikki Bergholmia

Componentan hallitukseen esitetään Heikki Bergholmia Osakkeenomistajat, jotka edustavat yli 20 %:a kaikista yhtiön äänistä, ovat ilmoittaneet esittävänsä Componenta Oyj:n 12.2.2002 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että uudeksi hallituksen jäseneksi valittaisiin Heikki Bergholm (45). Diplomi-insinööri Bergholm toimii mm. J. W. Suominen Yhtymä Oyj:n hallituksen puheenjohtajana ja Sponda Oyj:n hallituksen jäsenenä. Aiemmin hän on toiminut Lassila & Tikanoja - yhtymän toimitusjohtajana. Jouko Koskinen (65) on ilmoittanut jättävänsä paikkansa Componentan hallituksessa. Hän on ollut Componentan hallituksen jäsen vuodesta 1989. Helsinki, 30. tammikuuta 2002 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on noin 194 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 1 810. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat pohjoiseurooppalainen raskas ajoneuvoteollisuus, koneenrakennusteollisuus ja off-road- eli työkoneteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00320/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00320/bit0002.pdf