Componentan hallitus päätti vaihdettavan pääomalainan ottamisesta

Componenta Oyj:n hallitus päätti varsinaisen yhtiökokouksen 7.2.2005 antaman valtuutuksen perusteella vaihdettavan pääomalainan ottamisesta. Lainan määrä on enintään 11 900 000 euroa. Lainan vähimmäismerkintämäärä on 17 000 euroa eli 2 lainaosuutta. Lainan pääomalle maksetaan kiinteää vuotuista korkoa 5,75 % ja laina-aika on viisi vuotta. Laina tarjotaan osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen yleisön merkittäväksi. Kukin 8 500 euron lainaosuus on vaihdettavissa 1 000 Componenta Oyj:n osakkeeseen, jonka nimellisarvo on kaksi euroa. Osakkeen vaihtokurssi on 8,50 euroa. Lainaosuuksien vaihtoaika alkaa 1.5.2005 ja päättyy 1.3.2010. Lainan tarjousaika alkaa 1.3.2005 ja päättyy 3.3.2005. Kirjallisia merkintätarjouksia otetaan vastaan Helsingissä Alexander Corporate Finance Oy:ssä, Aleksanterinkatu 19 A. Lainan ehdot ovat tämän tiedotteen liitteenä. Lainan listalleottoesite on saatavilla 1.3.2005 alkaen merkintäpaikasta ja internetistä osoitteista www.componenta.com ja www.acf.fi sekä Helsingin Pörssin palvelupisteestä OMX way. Yhtiö julkaisee liitteenä olevan ilmoituksen osakkeenomistajille Helsingin Sanomissa ja Hufvudstadsbladetissa lauantaina 12.2.2005. Helsingissä 11. helmikuuta 2005 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LIITTEET: Vaihdettavan pääomalainan 2005 ehdot, Ilmoitus osakkeenomistajille LISÄTIETOJA: Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Kimmo Virtanen talousjohtaja puh. (09) 225 021 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2004 oli 316 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 200. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat raskas ajoneuvoteollisuus, off-road eli työkoneteollisuus, koneenrakennusteollisuus sekä energia- ja voimansiirtoteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj Nuijamiestentie 3 C 00400 Helsinki Puh. (09) 225 021, Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com