Componentan organisaatioon muutoksia De Globen oston myötä

Componentan organisaatioon muutoksia De Globen oston myötä Componenta-konsernin myynti- ja tuotanto-organisaatiota on laajennettu ja konsernin johtoryhmään nimitetty kaksi uutta henkilöä. Componenta ja hollantilainen valimoyritys De Globe ovat käynnistäneet yhdessä ns. 100 päivän integraatio-ohjelman, jonka kuluessa aloitetaan 5.3.2004 tehdyn osakekaupan positiivisten vaikutusten hyödyntäminen molemmissa yrityksissä. Componentan myyntiorganisaatio Pohjoismaissa ja De Globen myyntiorganisaatio Keski-Euroopassa yhdistetään, jolloin ne muodostavat vahvan yhteisen myyntiorganisaation Euroopassa. Componentan konepajat ja koneistusosaaminen tukevat De Globen toimintaa ja mahdollistavat laajemman palvelutarjonnan asiakkaille. Em. toimenpiteisiin liittyen astuu tänään voimaan uusi organisaatio seuraavin nimityksin. Wim Schut on nimitetty johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan Globe-valimot. Hän jatkaa myös De Globen toimitusjohtajana. Leon Giesen on nimitetty myynti- ja tuotekehitysohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan myynti Keski-Euroopassa ja Pohjois- Amerikassa sekä Off-road- ja Air Power -liiketoiminta-alueilla. Jari Leino jatkaa myynti- ja tuotekehitysjohtajana vastuualueenaan myynti Pohjoismaissa ja Raskaat ajoneuvot -liiketoiminta-alueella. Anu Tiainen on nimitetty rahoitusjohtajaksi vastuualueenaan konsernin rahoitus. Hän raportoi talousjohtaja Kimmo Virtaselle. Rami Hasu on nimitetty projektipäälliköksi vastuualueenaan Componenta - De Globe -integraatio. Juha Alhonoja on nimitetty De Globe -konepajatoimintojen päälliköksi 1.6.2004 alkaen. Hän raportoi Konepajat-ryhmän johtajalle. Mira Sorjonen jatkaa henkiöstöpäällikkönä vastuualueenaan Valimot Pohjoismaat -ryhmän henkilöstön kehitys. Hän raportoi ko. ryhmän johtajalle Lauri Huhtalalle. Mira Sorjonen on äitiyslomalla elokuuhun 2004 saakka. Kaikki edellä mainitut nimitykset astuvat voimaan 1.4.2004 lähtien erikseen mainittua poikkeusta lukuunottamatta. Componenta ja De Globe täydentävät toisiaan erittäin hyvin sekä maantieteellisesti että toiminnallisesti ja ovat yhdessä merkittävä eurooppalainen valuratkaisujen toimittaja. Yritysten vuoden 2003 yhteenlaskettu liikevaihto oli 259 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 200. Helsingissä 1. huhtkuuta 2004 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Kimmo Virtanen talousjohtaja puh. (09) 225 021 [REMOVED GRAPHICS] Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on 178 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 565. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat raskas ajoneuvoteollisuus, energia ja voimansiirtoteollisuus, koneenrakennusteollisuus ja off-road- eli työkoneteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj Nuijamiestentie 3 C 00400 Helsinki Puh. (09) 225 021 Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00980/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/01/20040401BIT00980/wkr0002.pdf