Componentan toisen vuosineljänneksen tulosennuste tarkentuu

Componentan tuloksen ilman kertaluontoisia eriä ennakoidaan olevan 2 - 3 miljoonaa euroa ja liikevaihdon kasvavan edellisvuodesta noin 20 % vuoden 2005 toisella vuosineljänneksellä. Osakkuusyhtiö Keycastin osakkeiden myynnistä noin 6,6 Me:n kauppahinnalla kirjattava noin kahden miljoonan euron myyntivoitto parantaa Componentan vuoden 2005 tulosta. Toisen vuosineljänneksen tuloksen rahoituserien jälkeen ilman kertaluontoisia eriä on aiemmin ennakoitu olevan edellisvuoden vastaavaa jaksoa parempi (2,7 Me). Uudistetun Karkkilan valimon tuotannon ylösajo toisella vuosineljänneksellä on sujunut odotettua hitaammin. Kesäkuun alkupuolella Karkkilan tuotanto-organisaatiota on uudistettu ja vahvistettu sekä otettu käyttöön tuotantokapasiteettia parantava uusi sulatusuuni. 13.6.2005 alkaen Karkkilan valimo siirtyy neljästä vuorosta kolmeen vuoroon, mikä vähentää nykyistä vuokratyövoiman määrää 40 henkilöllä ja keventää siten Karkkilan kustannusrakennetta. Näiden muutosten odotetaan tehostavan Karkkilan tuotantoa ja nopeuttavan tuotannon normalisoitumista. Helsingissä 10. kesäkuuta 2005 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. 010 403 00 Kimmo Virtanen talousjohtaja puh. 010 403 00