Componentan Ulefosin osakkeiden myynti vahvistettiin

Componentan Ulefos NV AS:n (”Ulefos”) osakkeiden kauppa vahvistettiin tänään 28.2.2007. Kaupassa, joka allekirjoitettiin 16.2.2007, Componenta myi omistamansa 50 % Ulefosin osakkeista yhtiön toiselle omistajalle, Cappelen Holding AS:lle. Kauppahinta osakkeista oli noin 14 miljoonaa euroa ja Componenta kirjaa kaupasta noin 6,5 miljoonan euron myyntivoiton.

Ulefosin osakkeiden myynti oli osa Componentan strategian mukaista luopumista ydinliiketoimintaan kuulumattomista toiminnoista. Kauppa vahvistaa Componentan vakavaraisuutta ja parantaa edellytyksiä ydinliiketoiminnan kehittämiseen.

Ulefos-konserni on Pohjoismaiden johtava kaivonkansien valmistaja. Ulefos-konserni muodostui vuonna 1999, kun aiemmin Componenta-konserniin kuulunut Niemisen Valimo Oy yhdistettiin norjalaisen Ulefos Jernverk KS:n kanssa. Ulefosin liikevaihto vuonna 2006 oli noin 38 Me ja tulos rahoituserien jälkeen noin 4,2 Me.

Helsinki 28. helmikuuta 2007

COMPONENTA OYJ