Componentan vaihtotarjous pääomalainasta

Componentan vaihtotarjous pääomalainasta Componenta Oyj:n hallitus on päättänyt tarjota tytäryhtiönsä Componenta Finance Oyj:n pääomalainojen 1997 haltijoille mahdollisuuden vaihtaa lainansa Componenta Oyj:n liikkeelle laskemaan pääomalainaan. Lainaa tarjotaan myös eräille muille institutionaalisille sijoittajille. Lainan enimmäismäärä on 32.000.000 euroa. Laina-aika on 15.2.2002 - 19.3.2009. Lainalle maksetaan vuotuista korkoa, joka on 4 % yli 12 kuukauden Euribor-koron. Yhtiö lyhentää lainan pääomaa vuosittain 10 %. Ensimmäinen lyhennys on 19.3.2002. Sen lisäksi yhtiöllä on oikeus maksaa laina kokonaan tai osittain takaisin vuosittain koronmaksupäivänä edellyttäen, että pääomalainan osakeyhtiölain mukaiset takaisinmaksun edellytykset täyttyvät. Lainan mahdollisesti jäljellä oleva pääoma maksetaan takaisin 19.3.2009. Lainan merkintäaika on 4.2.2002 - 15.2.2002. Componentan hallitus tekee lopullisen päätöksen pääomalainan liikkeeseen laskemisesta viimeistään 15.2.2002. Helsinki, 31. tammikuuta 2002 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on 194 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 810. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat pohjoiseurooppalainen raskas ajoneuvoteollisuus, koneenrakennusteollisuus ja off-road- eli työkoneteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj World Trade Center Helsinki, Aleksanterinkatu 17 PL 1132, 00101 Helsinki Puh. (09) 225 021 Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/31/20020131BIT00450/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/31/20020131BIT00450/bit0001.pdf