Muutoksia Componenta-konsernin johdossa

Muutoksia Componenta-konsernin johdossa Componenta-konsernin toinen myynti- ja tuotekehitysjohtaja ja johtoryhmän jäsen Leon Giesen on eronnut tehtävistään johtuen strategisista erimielisyyksistä liittyen De Globen kehittämiseen. Giesenin vastuualueella olleita tehtäviä hoitavat toistaiseksi Componentan toimitusjohtaja Heikki Lehtonen ja konsernin toinen myynnistä ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Jari Leino. Helsingissä 1. marraskuuta 2004 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Kimmo Virtanen talousjohtaja puh. (09) 225 021 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan ja siihen maaliskuussa 2004 yrityskaupalla liitetyn De Globen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2003 oli 259 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 200. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat raskas ajoneuvoteollisuus, off-road eli työkoneteollisuus, energia- ja voimansiirtoteollisuus sekä koneenrakennusteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj Nuijamiestentie 3 C 00400 Helsinki Puh. (09) 225 021 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20790/wkr0018.pdf