Thermian osakkeiden myynti vahvistettiin

Thermian osakkeiden myynti vahvistettiin Componentan 24.1.2004 allekirjoittaman sopimuksen mukainen Thermian osakkeiden kauppa on saatu päätökseen. Kaupassa Componenta myi omistamansa Thermia AB:n osakkeet ruotsalaiselle pääomasijoittajalle, Procuritas Capital Investors III:lle. Osakekauppa vahvistettiin tänään ja Componentan 36 %:n omistusosuus osakkuusyhtiö Thermiasta siirtyi uudelle omistajalle. Kauppahinta osakkeista oli noin 16 miljoonaa euroa ja Componenta kirjaa kaupasta noin 7,5 miljoonan euron myyntivoiton. Thermian osakkeiden myynti ja hollantilaisen valimoyrityksen De Globen 5.3.2004 julkistettu osto ovat Componentan strategian mukaista luopumista ydinliiketoimintaan kuulumattomista toiminnoista ja keskittymistä ydinliiketoiminnan kehittämiseen. Thermian osakkeiden myyntivoitto ja De Globen kaupasta kirjattava noin 5 miljoonan euron voitto nostavat Componentan omavaraisuusastetta oleellisesti. De Globe - kauppa astuu voimaan Thermia-kaupan vahvistamisen seurauksena. Helsingissä 9. maaliskuuta 2004 COMPONENTA OYJ Heikki Lehtonen toimitusjohtaja LISÄTIETOJA Heikki Lehtonen toimitusjohtaja puh. (09) 225 021 Kimmo Virtanen talousjohtaja puh. (09) 225 021 Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa ja Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on 178 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 565. Componentan osakkeet noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla. Konsernin asiakaskuntaa ovat raskas ajoneuvoteollisuus, energia ja voimansiirtoteollisuus, koneenrakennusteollisuus ja off-road- eli työkoneteollisuus. Componenta on erikoistunut asennusvalmiiden valettujen, hammastettujen ja koneistettujen komponenttien toimituksiin suoraan asiakkaan kokoonpanolinjalle. Componenta Oyj Nuijamiestentie 3 C 00400 Helsinki Puh. (09) 225 021 Fax (09) 2250 2721 http://www.componenta.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/09/20040309BIT00560/wkr0002.pdf