Componenta Castings Oy:n saneerausohjelma on päättynyt

Componenta Oyj, Pörssitiedote 22.10.2021 klo 10.00

Componenta Castings Oy:n saneerausohjelma on päättynyt yhtiön saneerausohjelman valvojan hyväksyttyä yhtiön 15.10.2021 tekemät saneerausvelkojen maksut sekä valvojan annettua velkojille saneerausohjelmaa koskevan loppuselonteon tänään 22.10.2021.

Componenta Oyj:n hallitus teki 13.10.2021 päätöksen Componenta Castings Oy:n (”Componenta Castings”) saneerausohjelman ennenaikaisesta päättämisestä. Componenta Castings esitti aiemmin saneerausvelkojilleen saneerausohjelmasta poikkeavasti, että se suorittaisi saneerausohjelman ennenaikaiseksi päättämiseksi ja saneerausvelkojen kertakaikkiseksi poismaksamiseksi velkojille 90 prosenttia näiden maksuohjelman mukaisten saatavien maksamattomasta osasta. Ehdotuksen hyväksyivät saneerausvelkojat, jotka edustavat yli 91 prosenttia Componenta Castingsin etuoikeudettomista saneerausveloista.

Componenta Oyj:n hallitus päätti 13.10.2021, että konsernin ulkoisille saneerausvelkojille suoritetaan määrältään noin 3,4 miljoonaa euroa ja konsernin sisäisille velkojille noin 2,2 miljoonaa euroa. Konsernin sisäiset saneerausvelat suoritettiin kokonaisuudessaan konvertoimalla saneerausvelka uudeksi velkakirjalainaksi.

Saneerausohjelma katsotaan päättyneeksi, kun saneerausohjelman valvoja on hyväksynyt maksut ja antanut velkojille saneerausohjelmaa koskevan loppuselonteon. Valvoja on hyväksynyt yhtiön 15.10.2021 tekemät saneerausvelkojen maksut ja todennut saneerausohjelman päättämisen edellytysten täyttyneen. Loppuselonteko on annettu tänään 22.10.2021 velkojille, minkä seurauksena yhtiön saneerausohjelma on päättynyt.

Sami Sivuranta

Sami Sivuranta, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö, joka on Suomen johtava konepajateollisuuden sopimusvalmistaja. Vastuullisuus ja asiakkaiden tarpeet ovat yhtiön laajan teknologiaportfolion ytimessä. Componenta valmistaa korkealaatuisia komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä. www.componenta.com