Componenta muuttaa tulosohjeistustaan vuodelle 2015

Componenta muuttaa Q3 2015 osavuosikatsauksessa annettua ohjeistusta vuoden 2015 tuloksen osalta. Tuloksen rahoituserien jälkeen ilman kertaluonteisia eriä odotetaan jäävän alle edellisvuoden vastaavan, mikä johtuu pääasiassa odotettua heikommasta tuottavuuskehityksestä. Lisäksi tulosennusteeseen vaikuttavat valuuttakurssimuutokset.

Uusi ohjeistus vuodelle 2015 on:

Componentan liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä ja taseen operatiivisia valuuttakurssieroja odotetaan jäävän edellisvuodesta. Myös vuoden 2015 tuloksen rahoituserien jälkeen ilman kertaluonteisia eriä odotetaan jäävän edellisvuotta heikommaksi.

Aiempi ohjeistus vuodelle 2015 oli:

Componentan liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä ja taseen operatiivisia valuuttakurssieroja odotetaan jäävän edellisvuodesta. Componenta odottaa kuitenkin vuoden 2015 tuloksen rahoituserien jälkeen ilman kertaluonteisia eriä paranevan edellisvuodesta.

Helsinki 27. marraskuuta 2015

Harri Suutari

Harri Suutari

Henri Berg
puh. 010 403 2707

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2014 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.