Componenta muuttaa tulosohjeistustaan vuodelle 2019

Componenta Oyj, pörssitiedote, sisäpiiritieto, 25.9.2019 klo 11.10

Componenta muuttaa tulosohjeistustaan vuodelle 2019. Yhtiö odottaa vuonna 2019 konsernin jatkuvien liiketoimintojen liikevaihdon (sisältäen Komas Oy:n 1.9.2019 lähtien, mutta kokonaan ilman Componenta Främmestad AB:tä) olevan 55 - 65 Me. Käyttökatetta koskeva ohjeistus säilyy ennallaan eli vastaavan käyttökatteen odotetaan säilyvän positiivisena.

Aiemmassa ohjeistuksessa Componenta odotti liikevaihdon vuonna 2019 olevan 90 - 110 Me. Käyttökatteen odotettiin säilyvän positiivisena. Vuoden 2018 liikevaihto oli 120,7 Me ja käyttökate 3,7 Me.

Componenta Främmestad AB:n konkurssiin hakeutumisen jälkeen Componentan jatkuvaa liiketoimintaa on sopimusvalmistusliiketoiminta, joka sisältää valimot Porissa ja Karkkilassa sekä konepajat Jyväskylässä, Härmässä, Kurikassa, Leppävedellä sekä Sastamalassa. Konsernissa on noin 700 työntekijää. Yhtiö tarjoaa valettuja ja koneistettuja komponentteja, takeita, hydrauliikkaputkia sekä levyleikkeitä kansainvälisesti toimiville ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajille.

Marko Penttinen

Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.