Componenta on allekirjoittanut standstill-sopimuksen pohjoismaisten rahoittajapankkien kanssa

Componenta tiedotti 4.12.2015 käynnistäneensä neuvottelut liittyen pohjoismaiseen syndikaattilainasopimukseen, jonka tiettyjä lainaehtoja yhtiö ei täytä. Componenta on tänään allekirjoittanut pohjoismaisten syndikaattilainan osapuolten kanssa niin sanotun standstill-sopimuksen, jossa rahoittajat vapauttavat Componentan edellä mainittujen lainaehtojen täyttämisestä määräaikaisesti. Sopimus on voimassa huhtikuun 2016 loppuun asti ja se sisältää vastaaville sopimuksille tavanomaisia ehtoja, jotka yhtiön tulee sopimuksen voimassaoloaikana täyttää.

Helsinki 30. joulukuuta 2015

Markku Honkasalo

Markku Honkasalo

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2014 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.