Componenta Orhangazi on saanut Caterpillarin pronssitason Supplier Quality Exellence Process -sertifikaatin (SQEP)

Componenta Oyj Lehdistötiedote 18.1.2016

Componenta Orhangazi Turkissa on vastaanottanut pronssitason SQEP-sertifikaatin Caterpillarilta. SQEP on Caterpillarin järjestelmä toimittajiensa korkean laatutason varmistamiseksi. Samalla sertifikaatti on tunnustus yrityksen asemasta Caterpillarin ensisijaisena kumppanina.

Caterpillarin SQEP-järjestelmä tunnistaa toimittajan kyvyn tarjota ensiluokkaista laatua ja SQEP-sertifikaatti myönnetään vain yritykselle, joka kykenee jatkuvaan korkealaatuiseen toimintaan 12 kuukauden ajanjaksolla mitattuna. Joka vuosi Cateripillar arvioi toimittajansa jatkuvasti tiukentuvin kriteerein laadun, hyvän palvelutason, kapasiteettisuunnittelun ja toimitusvarmuuden varmistamiseksi.

“SQEP:n pronssitason saavuttaminen vaativille koneistetuille valuille Caterpillarin globaalissa toimittajaverkostossa on merkittävä saavutus, koska toimittaja, tässä tapauksessa Orhangazin valimo ja konepaja, joutuvat täyttämään tiukat kriteerit mm. tuotteen laadun, prosessin johtamisen, tuotannon, logistiikan sekä jakelun ja asiakaspalvelun osalta”, sanoo Orhangazin valimon asiakassuhteista ja laadusta vastaava johtaja Ömer Lütfi Erten.

”Olemme ylpeitä tästä arvokkaasta Caterpillarin tunnustuksesta, joka huomioi vahvasti parantuneen laatumme. Sertifikaatti kannustaa meitä edelleen täyttämään asiakkaidemme jatkuvasti kasvavat vaatimukset”, jatkaa Componentan Caterpillar-tiimin vetäjä, myyntijohtaja Paul Stelten.

Myös Componentan Främmestadin konepajalla Ruotsissa on ollut Caterrpillarin SQEP-sertifikaatti vuodesta 2013 lähtien: ensin pronssitason ja myöhemmin hopeatason serftikaatti.

Helsinki 18. tammikuuta 2016

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2014 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.