Componenta Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muutoksista

Componenta Oyj, Pörssitiedote, 6.10.2020 klo 10.10

Componenta Oyj on vastaanottanut 5.10.2020 Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 ja 6 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Capman Buyout VIII Fund A L.P.:n osuus Componenta Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä on 5.10.2020 alittanut 5 %.

Liputusrajan alittuminen liittyy Componentan 5.10.2020 tiedottamaan muutokseen suurimmissa omistajissa. Tässä yhteydessä tiedotettiin, että CapManin hallinnoimat rahastot ja Leverator Oy myivät kaikki omistamansa Componentan osakkeet  Joensuun Kauppa ja Kone Oy:n ja Etra Capital Oy:n johtamalle sijoittajaryhmälle.

CapMan Buyout VIII Fund A L.P.:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu % -osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen Alle 5 % Alle 5 % Alle 5 % Alle 5 %
Edellisessä liputuksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) 16,48 % - 16,48 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja / osakelajiISIN-koodi Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora(AML 9:5) Välillinen(AML 9:6 ja 9:7) Suora(AML 9:5) Välillinen(AML 9:6 ja 9:7)
FI0009010110
A YHTEENSÄ

Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101
Sami Sivuranta, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200

Componenta on teknologiayhtiö, joka on erikoistunut toimittamaan valettuja ja koneistettuja komponentteja globaaleille ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajille. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.