Componenta Oyj:n hallituksen jäsen Petteri Walldén epäiltynä arvopaperimarkkinoita koskevasta tiedottamisrikoksesta toimittuaan Nokian Renkaat Oyj:n hallituksessa 2015-2016

Componenta Oyj Pörssitiedote 29.10.2020 klo 18.55

Componenta Oyj:n tietoon on tullut, että syyttäjä on päättänyt nostaa syytteen epäillystä arvopaperimarkkinoita koskevasta tiedottamisrikoksesta yhteensä kuutta Nokian Renkaat Oyj:n hallituksessa ja toimitusjohtajana väitettynä tekoaikana 2015-2016 toiminutta henkilöä vastaan.

Syyte koskee Componenta Oyj:n hallituksen jäsen Petteri Walldénia, joka on toiminut Nokian Renkaat Oyj:n hallituksessa edellä mainittuna ajankohtana. Nokian Renkaat Oyj on tiedottanut tietoonsa saamista syyttäjän nostamista syytteistä tänään 29.10.2020. Walldén kiistää syyllistyneensä rikokseen ja syytteet eivät vaikuta Componenta Oyj:n hallitustyöskentelyyn. Componenta Oyj ei kommentoi asiaa.

Sami Sivuranta

Sami Sivuranta, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö, jonka operatiiviset toiminnot sijaitsevat Suomessa. Componenta valmistaa laajalla teknologiaportfoliollaan muun muassa valettuja, koneistettuja tai koneistamattomia komponentteja asiakkailleen, jotka ovat paikallisia sekä globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.