Componenta Oyj:n ja Componenta Finland Oy:n saneerausmenettelyt

Componenta Oyj Pörssitiedote 20.6.2017 klo 14.45

Helsingin käräjäoikeus on tänään yrityssaneerausmenettelyjen selvittäjän pyynnöstä päättänyt jatkaa Componenta Oyj:n ja Componenta Finland Oy:n saneerausohjelmaehdotusten käsittelyä. Samalla käräjäoikeus on päättänyt velkojien ryhmäjaosta ja äänimäärästä sekä äänestysmenettelyn aloittamisesta. Käräjäoikeuden päätöksen mukaan yhtiöiden velkojien tulee 9.8.2017 mennessä toimittaa äänestyslausumansa käräjäoikeudelle. Äänestysmenettelyn jälkeen käräjäoikeus päättää saneerausohjelmien vahvistamisesta, mikä tapahtuu arviolta kolmannen vuosineljänneksen aikana.

Componenta Oyj:n ja Componenta Finland Oy:n yrityssaneerausmenettelyjen selvittäjä toimitti oikaistut saneerausohjelmaehdotukset Helsingin käräjäoikeuteen 12.6.2017. Selvittäjä katsoo saneerausohjelmaehdotusten täyttävän ohjelman sisältöä koskevat yrityssaneerauslain vaatimukset ja ettei saneerausohjelmien vahvistamiselle ole olemassa esteitä. Oikaistut saneerausohjelmaehdotukset ovat tämän tiedotteen liitteenä. Saneerausohjelmaehdotuksissa ei ole merkittäviä eroja suhteessa alkuperäisiin ehdotuksiin.

Helsinki 20. kesäkuuta 2017

Harri Suutari

Harri Suutari

Marko Karppinen

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.