Componenta Oyj:n sitouttava osakepalkkiojärjestelmä 2018 suunnattu maksuton osakeanti

Componenta Oyj, Pörssitiedote 10.12.2021 klo 15.00

Componenta Oyj:n hallitus on 10.12.2021 päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista Componenta-konsernin sitouttavan osakepalkkiojärjestelmän 2018 palkkioiden maksamista varten. Järjestelmän sitouttamisjakso päättyi marraskuussa 2021.

Osakeannissa annetaan vastikkeetta 25.369 Componenta Oyj:n uutta osaketta. Osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 29. joulukuuta 2021 ja ne annetaan vastikkeetta sitouttavaan osakepalkkiojärjestelmään kuuluville avainhenkilöille järjestelmän ehtojen mukaisesti. Yhtiön osakkeiden lukumäärä nousee 25.369 osakkeella 9.517.813 osakkeeseen.

Päätös suunnatusta maksuttomasta osakeannista perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 9.4.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Sami Sivuranta

Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101
Sami Sivuranta, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö, joka on Suomen johtava konepajateollisuuden sopimusvalmistaja. Vastuullisuus ja asiakkaiden tarpeet ovat yhtiön laajan teknologiaportfolion ytimessä. Componenta valmistaa korkealaatuisia komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä. www.componenta.com