Componenta Oyj:n uudet osakkeet on merkitty kaupparekisteriin

Componenta Oyj Pörssitiedote 4.9.2019 klo 10.50

Componenta Oyj tiedotti 16.5.2019 suunnatusta osakeannista CapManin hallinnoimille rahastoille, Fortaco Oy:lle sekä eräille yksityishenkilöille Komas Oy:n yritysostoon liittyvän kauppahinnan maksamiseksi.

Suunnatussa annissa merkityt 60 miljoonaa uutta osaketta on rekisteröity Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämään kaupparekisteriin tänään 4.9.2019. Uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen Componenta Oyj:n osakkeiden lukumäärä on yhteensä 237 269 224 kappaletta.

Kaupparekisteriin merkityt osakkeet otetaan julkisen kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:ssä myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Annettuihin osakkeisiin kohdistuu äänestysrahoitus, joka on voimassa, kunnes CapManin hallinnoimien rahastojen ja sen portfolioyhtiön Fortaco Oy:n omistusosuus Componentasta on laskenut alle 10 prosentin. Rajoituksen mukaan edellä mainitut osakkeenomistajat eivät käytä osakkeisiin liittyvää äänivaltaa Componentan yhtiökokouksissa siltä osin, kuin omistajien osakkeiden äänet muodostavat tai ylittävät 50 prosenttia asianomaisessa yhtiökokouksessa edustetuista äänistä.

Marko Penttinen

Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 040 842 2811
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta Oyj on kansainvälinen teknologiayhtiö. Yhtiö toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.