Componenta Oyj:n vuoden 2016 tilinpäätöstiedotteen, tilinpäätöksen ja yhtiökokouksen lykkääminen

Componenta Oyj Pörssitiedote 7.2.2017 klo 9.50

Componenta lykkää tilinpäätöstiedotteen ja tilinpäätöksen julkistamista sekä yhtiökokouksen suunniteltua ajankohtaa, koska saneerausmenettelyjen vaikutusten arviointi tilinpäätökseen on kesken.

Vuoden 2016 tilinpäätöstiedote julkaistaan 30.3.2017. Vuoden 2016 vuosikertomus sisältäen tilinpäätöksen ja hallituksen toimintakertomuksen julkaistaan 7.4.2017.

Componentan varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi perjantaina 5.5.2017. Componentan hallitus kutsuu yhtiökokouksen koolle erikseen myöhemmin.

Aikaisemmin vuoden 2017 taloudellista tiedottamista koskevassa tiedotteessaan 25.11.2016 Componenta ilmoitti, että se julkaisee vuoden 2016 tilinpäätöstiedotteensa 20.2.2017 ja vuosikertomuksen sisältäen tilinpäätöksen ja hallituksen toimintakertomuksen viimeistään 17.3.2017. Varsinainen yhtiökokous oli alun perin suunniteltu pidettäväksi 7.4.2017.

Helsinki 7. helmikuuta 2017

Harri Suutari

Harri Suutari

Marko Karppinen

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2015 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 3 500 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.