Componenta tiedottaa rahoitusneuvotteluiden etenemisestä

Componenta Oyj Pörssitiedote 11.3.2016 klo 11.00

Componenta on 4.12.2015 tiedottanut aloittavansa rahoitusneuvottelut tavoitteenaan turvata maksuvalmius sekä valmisteilla olevan uuden strategian toteuttamisedellytykset. Nämä neuvottelut ovat edenneet suunnitellusti.

Neuvotteluiden kohteena oleva järjestely koostuu olemassa olevien pankkilainojen osittaisista leikkauksista sekä konvertoinnista pitkäaikaisiksi. Niin ikään yhtiö käy neuvotteluita uuden pitkäaikaisen rahoituksen saamiseksi.

Vaikka neuvottelut ovat edenneet, liittyy järjestelyiden toteutumiseen edelleen epävarmuutta. Yhtiö tulee tiedottamaan neuvotteluiden etenemisestä lisää 1.4.2016 mennessä.

Helsinki 11. maaliskuuta 2016

Markku Honkasalo

Markku Honkasalo
Talousjohtaja

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2015 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.