Componentan tilinpäätöstiedotteen julkistamisen ja yhtiökokouksen ajankohdat muuttuvat

Componenta julkaisee vuoden 2015 tilinpäätöstiedotteen aiemmin ilmoitetusta 9.2.2016 poiketen perjantaina 11.3.2016 klo 8.15.

Ennakkotiedot Q4 2015 ja koko vuoden 2015 liikevaihdosta ja tuloksesta julkaistaan tiistaina 9.2.2016 klo 8.15. Tiedote on saatavissa yhtiön verkkosivuilla www.componenta.com heti julkistuksen jälkeen.

Yhtiön strategian valmistelu liittyen toiminnan uudelleenjärjestelyyn ja neuvottelut rahoitusratkaisuista ovat kesken, mikä vaikuttaa vuoden 2015 tilinpäätöksen laadintaan. Asiasta on tiedotettu aikaisemmin 4.12.2015 julkaistulla pörssitiedotteella.

Componentan vuoden 2015 tilinpäätös mukaan lukien hallituksen toimintakertomus ja tilintarkastuskertomus julkaistaan 11.3.2016.

Componenta Oyj:n varsinaisen yhtiökokous siirtyy pidettäväksi 1.4.2016 aiemmin ilmoitetun 18.3.2016 sijasta. Hallitus kutsuu yhtiökokouksen koolle erikseen. Yhtiökokousajan muutoksen vuoksi jatkamme aikaa, jolloin osakkeenomistajan on ilmoitettava Componentan hallitukselle, jos hän haluaa saada asiansa Componentan varsinaisen yhtiökokouksen käsiteltäväksi. Pyyntö perusteluineen tai päätösehdotuksineen on lähetettävä 12.2.2016 mennessä kirjallisesti osoitteella Componenta Oyj, Hallitus, Panuntie 4, 00610 Helsinki tai sähköpostitse ir.componenta@componenta.com.

Helsinki 5. helmikuuta 2016

Markku Honkasalo

Markku Honkasalo

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2014 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.