Componentan toimitusjohtaja vaihtuu

Componenta Oyj, Pörssitiedote, 11.3.2020 klo 9.00

Componenta Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi DI Sami Sivurannan (45). Hän on toiminut Componentan liiketoiminnan kehitysjohtajana syyskuusta 2019 lähtien. Sivuranta on toiminut Componentassa eri yksiköiden johtotehtävissä myös vuosina 2004 – 2016, Parma Oy:n liiketoiminnan kehitysjohtajana 2016 – 2017 ja HKScan Oyj:n operatiivisena johtajana 2017 – 2019. Nimitys astuu voimaan välittömästi. Componenta Oyj:n aiempi toimitusjohtaja Marko Penttinen on toimitusjohtajan käytettävissä ylimenokauden ajan.

Hallituksen puheenjohtaja Harri Suutari: ”Sami Sivurannan vankka kokemus Componentan liiketoiminnasta, teollinen osaaminen ja kyky motivoida henkilöstöä antavat erinomaisen pohjan Componentan menestykselliseen johtamiseen. Kiitän Marko Penttistä onnistuneesta Komas-Componenta integraatiosta.

LISÄTIETOJA:

Harri Suutari, hallituksen puheenjohtaja, puh. 0400 384 937
Sami Sivuranta, toimitusjohtaja, puh. 050 5473 417

Componenta on teknologiayhtiö, joka on erikoistunut toimittamaan valettuja ja koneistettuja komponentteja globaaleille ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajille. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.