Ennakkotietoja Componentan vuoden 2010 tuloksesta

Componenta-konsernin vuoden 2010 liikevaihto oli 452 Me (300 Me) ja tulos rahoituserien jälkeen -10 Me   (-37 Me). Edellisen osavuosikatsauksen yhteydessä liikevaihdon odotettiin kasvavan huomattavasti ja tuloksen rahoituserien jälkeen paranevan selvästi edellisestä vuodesta.

Neljännen neljänneksen liikevaihto oli 131 Me (76 Me) ja tulos rahoituserien jälkeen 0 Me (-7 Me). Edellisen osavuosikatsauksen yhteydessä odotettiin vuoden viimeisen neljänneksen tuloksen rahoituserien jälkeen muodostuvan positiiviseksi.

Componentan tilauskanta vuoden 2011 alussa oli 95 Me (59 Me), joka on 61 % korkeampi kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Markkinanäkymät ovat hyvät kaikilla konsernin liiketoiminta-aloilla.

Helsinki 14. tammikuuta 2011

puh. 010 403 00

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. NASDAQ OMX Helsingissä noteeratun Componentan liikevaihto vuonna 2009 oli 300 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä on noin 4 300. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.

Componenta Oyj
Panuntie 4