Markku Honkasalo Componentan talousjohtajaksi

Componenta Oyj Pörssitiedote 14.12.2015 klo 8.45

Markku Honkasalo, 51, on nimitetty Componenta Oyj:n talousjohtajaksi (CFO) ja johtoryhmän jäseneksi vastuullaan Componentan talous- ja rahoitustoiminnot. Honkasalo raportoi toimitusjohtaja Harri Suutarille. Honkasalo aloittaa tehtävässään 14.12.2015.

Markku Honkasalolla on vahva ja laaja-alainen kokemus talous- ja rahoitustoimintojen johtamisesta. Viimeisimmäksi hän on toiminut Rautaruukki Oyj:n talous- ja rahoitusjohtajana (2011–2013) sekä Valmet Oyj:n talous- ja rahoitusjohtajana (2013–2015). Koulutukseltaan Honkasalo on oikeustieteen kandidaatti ja varatuomari ja hän on lisäksi suorittanut eMBA tutkinnon.

”Markku Honkasalo tuo Componentaan vankkaa talous- ja rahoitusosaamista ja tulee toimimaan keskeisessä roolissa yhtiön kannattavuuden parantamisessa ja rahoitusaseman vahvistamisessa,” toimitusjohtaja Harri Suutari sanoo.

Componentan nykyinen talousjohtaja Henri Berg siirtyy takaisin aikaisempaan tehtäväänsä (VP, Finance and Controlling).

Helsinki 14. joulukuuta 2015

Harri Suutari

Harri Suutari

puh. 0400 384 937

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2014 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.