Optio-oikeuksien 2018A ja 2018B muuntaminen optio-oikeuksiksi 2018C, optio-oikeuksien 2018C jakaminen ja markkina-arvo

Componenta Oyj, pörssitiedote 21.6.2021 klo 14.30

Componenta Oyj:n hallitus on päättänyt yhtiölle palautuneiden optio-oikeuksien 2018A ja 2018B muuntamisesta optio-oikeuksiksi 2018C. Hallitus on muuntanut 6 625 optio-oikeutta 2018A ja 20 932 optio-oikeutta 2018B optio-oikeuksiksi 2018C. Optio-oikeuksia 2018A on nyt yhteensä 33 650 kappaletta, optio-oikeuksia 2018B yhteensä 36 298 kappaletta ja optio-oikeuksia 2018C yhteensä 76 462 kappaletta. Hallitus on päättänyt jakaa optio-oikeudet 2018C konsernin avainhenkilöille.

Yhden optio-oikeuden 2018C teoreettinen markkina-arvo on noin 2,788 euroa ja yhteensä optio-oikeuksien 2018C teoreettinen markkina-arvo on noin 213 188 euroa. Kukin optio-oikeus 2018C oikeuttaa merkitsemään kaksi yhtiön uutta tai yhtiön hallussa olevaa osaketta. Optio-oikeuden 2018C teoreettinen markkina-arvo on laskettu optio-oikeuksien hinnoittelussa käytettävällä Black & Scholes –mallilla seuraavin oletuksin: osakkeen kurssi 3,50 euroa, osakkeen merkintähinta optio-oikeudella 3,025 euroa, riskitön korko 0 %, optio-oikeuksien voimassaoloaika noin 4,4 vuotta ja volatiliteetti 43,08 %.

Sami Sivuranta

Sami Sivuranta, toimitusjohtaja, puh. 010 403 2200
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö, jonka operatiiviset toiminnot sijaitsevat Suomessa. Componentan teknologiaportfolio on laaja. Yhtiö valmistaa sekä valettuja ja koneistettuja metallikomponentteja että takeita, putkituotteita ja levyleikkeitä asiakkailleen, jotka ovat paikallisia ja globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä. www.componenta.com