Consti käynnisti sprinkleri- ja LVI-työt HoTTissa

Consti Talotekniikka on aloittanut House of Travel and Transportationin (HoTT) sprinkleri- ja LVI-työt. Ilmarisen omistama, Finnairin pääkonttoriksi pitkällä vuokrasopimuksella rakennettava HoTT edustaa matalaenergiarakentamisen edistyneimpiä ratkaisuja. Toimitila valmistuu kesällä 2013.

Lentokentän läheisyyteen nousevan HoTTin suunnittelussa on haettu muunneltavuutta ja joustavuutta tulevaisuuden tarpeita ajatellen. Consti vastaa modernin talotekniikan rakentamisesta sprinklereiden ja LVI:n osalta. Kokonaisrakentajana toimii SRV Rakennus Oy.

– Kokoonsa nähden kiinteistö valmistuu nopeassa aikataulussa, joten asioita pitää ratkaista kerralla oikein. Tähän haasteeseen vastaamme vankoilla resursseillamme, teknisellä osaamisella ja päätöksenteon varmuudella, sanoo Consti Talotekniikan toimitusjohtaja Marko Holopainen.

HoTT tähtää energiatehokkuudessa A-energialuokkaan ja LEED Gold -luokitukseen. Jälkimmäinen huomioi mm. lämmityksen, jäähdytyksen, valaistuksen ja ilmanvaihdon energiatehokkuuden lisäksi myös liikenneyhteydet ja veden käytön.

Huippumatala energiankulutus on Constin ja SRV:n mukaan useiden yksityiskohtien kokonaisuus. Rakenteissa on huomioitu tiiviys, eristävyys ja ulkoinen aurinkovarjostus. 35 maalämpökaivoa huolehtivat kiinteistön lämmityksestä ja jäähdytyksestä. Ilmanvaihdossa puolestaan etsitään kullekin tilalle ja toiminnalle optimaalisinta ratkaisua.

Esimerkkeinä HoTTin energiatehokkuutta tukevista ratkaisuista ovat läsnäolotunnistus KNX-valaistusjärjestelmän kautta, autohallin CO-ohjaus, ilmanvaihdon aluejako, säteilylämmitys- ja jäähdytys sekä tehokas ilmanvaihdon lämmöntalteenotto.

toimitusjohtaja Marko Holopainen, Consti Talotekniikka Oy, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

markkinointiviestintäpäällikkö Marcus Österberg, Consti Yhtiöt Oy, puh. 0400 486 005, marcus.osterberg@consti.fi

Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla. Consti Yhtiöihin kuuluvat Consti Talotekniikka Oy, Consti Julkisivut Oy ja Consti Korjausurakointi Oy.