Consti niputtaa talotekniikkayhtiöt ja rakentaa ”muskelia ja ketteryyttä”

Consti Yhtiöt yhdistää kaikki talotekniikkayhtiönsä Consti Talotekniikka Oy:öön 1.10.2011. Haluamme tarjota sekä monipuolisuutta että riittävät voimavarat suurista projekteista kiiretoimituksiin,  sanoo toimitusjohtaja Marko Holopainen.

Consti Talotekniikkaan fuusioidaan Espoon LVI-Sisustus Oy, Katajanokan Vesi ja Lämpö Oy, Mansen Putki Oy, PutkiReformi Oy sekä Nuohous ja ilmastointipuhdistus Petri Valve Oy ja Nuohoustoimi K.B. Lindfors Oy. Yhdistetyllä organisaatiolla on omat ryhmänsä toimitila- ja asuinkiinteistöille. Henkilöstöä on yhteensä runsaat 350. Yhtiön päätoimipaikka on Vantaalla.

– Talotekniikka-alan töistä suurin osa on suunnitelmallisia projekteja. Sen lisäksi monet asiakkaat tarvitsevat huolto- ja korjausapua ja toisinaan kiireellisesti. Siksi haemme lisää kilpailukykyä, muskelia ja ketteryyttä fuusioimalla yhtiöt, kertoo Consti Talotekniikka Oy:n toimitusjohtaja Marko Holopainen.

– Haluamme erottua tarjoamalla täyden palvelun talotekniikkaa eli laajimmat resurssit suuriin projekteihin ja hoitamaan myös kriittiset pikatoimitukset, hän jatkaa.

Marko Holopaisen mukaan yhtenäisyys helpottaa myös asiakasta, jos vaihtoehtona on tyypillinen alihankintaketju.

– Meillä tontilla on yksi vastuunottaja ja tämä fuusio selkeyttää johtamista entisestään. Lisäksi saavutamme jonkin verran hallinnollisia säästöjä.

Ensi vuodesta Marko Holopainen odottaa haastavaa koko alalle. Kilpailu markkinaosuuksista ratkaistaan hinnalla, palvelulla ja luotettavuudella, hän uskoo.

– Olemme kasvattaneet markkinaosuuttamme linjasaneerauksissa, kun tarjoamme nyt sekä perinteistä tekniikkaa että viemäriputkien sukitusta. Hintakilpailu jatkuu varmasti kovana, joten kilpailu- ja toimituskyvyn varmistaminen on tärkeää sekä meille että asiakkaille.

Consti Talotekniikka Oy, toimitusjohtaja Marko Holopainen, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

Consti Yhtiöt Oy, toimitusjohtaja Antti Korkeela, puh 0400 485 949, antti.korkeela@consti.fi

Consti Yhtiöt Oy, johtaja Lasse Mäkelä (yrityskaupat ja rahoitus), puh. 040 7533 844, lasse.makela@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille.

Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla.

Consti Talotekniikkaan fuusioitavat yhtiöt

Espoon LVI-Sisustus Oy tekee asuintalojen linjasaneerauksia ja LVI-huoltotöitä Espoossa ja pääkaupunkiseudulla.

Katajanokan Vesi ja Lämpö Oy tekee asuintalojen linjasaneerauksia ja LVI-huoltotöitä Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla.

Mansen Putki Oy:llä on vahva asema talotekniikka- ja korjausrakentamisalalla Pirkanmaalla.

PutkiReformi Oy on modernien sukitustekniikoiden uranuurtaja. Se toimii Porvoossa, Vantaalla, Tampereella sekä edustajien kautta koko maassa.

Nuohous- ja ilmastointipuhdistus Petri Valve Oy sekä Nuohoustoimi K.B. Lindfors Oy ostettiin Consti Yhtiöihin kesäkuussa 2011. Niiden asiakkaat ovat pääkaupunkiseudulla ja Uudellamaalla.