Consti Talotekniikka Oy kertoo työnseisauksen taustoista

Tiedotusvälineille 12.4.2013

Consti Talotekniikka vastaa käynnissä olevaan työnseisaukseen ja sähköasentajien työjärjestelyihin liittyviin väitteisiin tässä tiedotteessa. Tänään perjantaina Uudenmaan ja Tampereen alueella on käynnissä sähköasentajien työnseisaus. Työnseisaus on mielenilmaus Consti Talotekniikan sähköasentajien työjärjestelyjä kohtaan.

– Useilla työmaillamme sähköasennustöiden määrä on kasvanut. Kaikille Constin palveluksessa oleville sähköasentajille on siis työmaillamme töitä ja lisäksi vastasimme työn määrän kasvuun käyttämällä alihankintaa, Consti Talotekniikka Oy:n toimitusjohtaja Marko Holopainen sanoo.

Holopaisen mukaan järjestelyn tarkoituksena on turvata töiden riittäminen kaikille Constin palveluksessa oleville asentajille myös jatkossa. Kun lisäresurssien tarve oli tunnistettu, Continental-hotellin työmaalla neuvoteltiin työnjaosta Constin omien sähköasentajien ja alihankkijoiden välillä. Kun tästä ei päästy sopuun, omille asentajille tarjottiin mahdollisuus siirtyä toiselle työmaalle, jossa he työskentelivät työnseisaukseen asti.

– Mitä tulee esitettyihin väitteisiin siitä, että alihankinnan käyttöön liittyy harmaata taloutta, kiistän ne Consti Talotekniikan osalta jyrkästi. Consti hoitaa aina omat lainmukaiset velvoitteensa huolella ja vaatii samaa myös alihankkijoiltaan Tilaajavastuu-palvelun kautta.

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Talotekniikka Oy, puh. 0400 458 158

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti lähes 700 hengen organisaatiolla. Consti Yhtiöihin kuuluvat Consti Korjausurakointi Oy, Consti Julkisivut Oy ja Consti Talotekniikka Oy.

Constin omistavat Intera Partners sekä noin 70 toimivan johdon ja avainhenkilöiden edustajaa.