Consti vastasi Vantaan Ikano-liikekeskuksen talotekniikasta

Consti Talotekniikka Oy on saanut valmiiksi Suomen ensimmäisen Ikano-liikekeskuksen talotekniikkatyöt. Kokonaisuus sisälsi sekä suunnittelun että toteutuksen. Vantaan Akseliin kohonneen liikekeskuksen talotekniikan erikoisuutena oli vaativa sprinklerijärjestelmä.

Talven aikana Vantaan Ikean viereiselle tontille kohonnut viiden erikoistavarakaupan yrityksen liikekeskus Ikano oli rakentajilleen haastava kokonaisuus erityisesti perustamisolosuhteiden, teräsrungon ja paloteknisten vaatimusten osalta. Onnistuneen ja aikataulussa pysyneen urakan peruskivi oli osapuolten sujuva yhteistyö.

– Kohteen suunnittelu ja toteutus tehtiin kiivaalla aikataululla. Sujuva yhteistyö tilaajan ja pääurakoitsijan kanssa oli siksi ensiarvoisen tärkeää. Constin vastuu sekä talotekniikan suunnittelusta että toteutuksesta mahdollisti hyvän tiedonkulun ja työn etenemisen, kommentoi Consti Talotekniikan toimitusjohtaja Marko Holopainen.

Rakennuksen teräsrungon vuoksi Ikanon sprinklerijärjestelmä toteutettiin mitoitukseltaan normaalikohdetta raskaampana. Lisäksi sprinklereiden sijoittelussa tuli asennuspäällikkö Risto Vesalan mukaan huomioida normaalia tarkemmin teräsristikoiden sijainti. Kohteen huollon aikaiseen turvallisuuteen varauduttiin asentamalla keskukseen huoltoventtiileitä, lisäksi kohteessa on kaksi sammutusvesiallasta lisäämässä turvallisuutta.

– Toteutamme uudenaikaisia, toimivia ja turvallisia kauppakeskuksia, joissa perheiden on helppo viihtyä. Kokonaisuuden suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota myymälöiden ja yleisten tilojen materiaaleihin, valaistukseen ja väritykseen, kuvailee uutta liikekeskusta IKANO Retail Centres Finland Oy:n Construction Manager Mika Heiska.

Lisätietoja

toimitusjohtaja Marko Holopainen, Consti Talotekniikka Oy, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

markkinointijohtaja Sakari Peltonen, Consti Talotekniikka Oy, puh. 050 327 6183, sakari.peltonen@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille.

Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla. Consti Yhtiöihin kuuluvat Consti Talotekniikka Oy, Consti Julkisivut Oy ja Consti Korjausurakointi Oy.