Constille 70 miljoonan tilaukset vuoden toisella neljänneksellä

LEHDISTÖTIEDOTE 8.7.2014 – Consti Yhtiöiden liikevaihtotavoite tälle vuodelle on 200 miljoonaa, ja se näyttää toteutuvan. Vuoden toisen neljänneksen aikana saimme tilauksia yli 70 miljoonan euron arvosta, toimitusjohtaja Marko Holopainen kertoo.

Rakentamisen painopiste on siirtynyt tasaisesti uudisrakentamisesta korjaamiseen. Suomen johtava korjausrakennusyritys Consti sai vuoden toisella neljänneksellä yli 70 miljoonalla eurolla uusia tilauksia.

– Kiinteistönomistajat pitävät kannattavana sijoittaa rakennuskannan parantamiseen. Se heijastuu niin toimitila- kuin asuintalokorjauksiin. Kasvu jakautuu meillä tasaisesti kaikille toimialoille ja erikokoisiin urakoihin. Samaan aikaan myös palvelujen eli ylläpitävän korjaamisen kysyntä kasvaa, Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Marko Holopainen kertoo.

Kasvusta valtaosa on orgaanista. Tänä vuonna Consti on tehnyt vain yhden yritysoston, kun puolen miljoonan liikevaihdolla toimiva Insinööritoimisto Gridon liittyi Consti Talotekniikkaan kesäkuun alussa.

– Ratkaisevia tekijöitä ovat Constin monipuolinen tarjooma – teemme mielellään niin isot kuin pienet urakat – ja lähes 800 hengen tiimi, josta löytyy osaamista myös moniin erikoistöihin, Marko Holopainen toteaa.

Constin noin 160 miljoonan euron tilauskannassa on lukuisia mielenkiintoisia kohteita ympäri maata, muun muassa:

Turun ylioppilaskuntasäätiön Haliskylän taloissa muutetaan reilun 11 miljoonan urakalla monia muistoja sisältävät solukämpät fiksuiksi yhden talouden asunnoiksi sekä remontoidaan julkisivut ja yleiset tilat.

Helsingin Vartiokylässä on työn alla erittäin laaja ryhmäremontti – yhteensä seitsemän taloyhtiön julkisivusaneeraus.

Helsingin Pitäjänmäellä puolestaan Consti saneeraa ABB:n tehdasalueen perinteikkäät toimistotilat talotekniikkaa myöten.

Lisätietoja varten tavoittavissa puhelimitse tiistaina 8.7. klo 8-16:

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt Oy, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

Tai soittopyynnöt:

Alpo Räinä, Mailand Communications, puh. 040 5670212

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen noin 800 korjausrakentamisen ammattilaista. Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 171 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 6,5 miljoonaa euroa.