Constille Itiksen sähköhuolto

LEHDISTÖTIEDOTE 3.6.2014 – Consti Talotekniikka ostaa Insinööritoimisto Gridonin sähköhuoltoliiketoiminnan ja siirtyy vastaamaan Kauppakeskus Itiksen (Itäkeskuksen) sähköhuollosta. Kauppa kasvattaa Constin palveluliiketoimintaa noin 0,5 miljoonalla eurolla vuodessa.

Consti Talotekniikka Oy ja Insinööritoimisto Gridon Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jolla Gridonin sähköhuoltoliiketoiminta eli käytännössä Kauppakeskus Itiksen (Itäkeskuksen) sähköhuolto siirtyy Consti Talotekniikalle 2.6.2014. Alkuperäiset yrittäjät siirtyvät eläkkeelle ja konsultoinnin pariin.

– Insinööritoimisto Gridon on osaava toimija sähköhuollon alueella ja vahvistaa Constin teknisen sähköhuollon palveluita. Kauppakeskus Itiksen asiakkuus on tärkeä laajennus Consti Yhtiöille ja Constin Service-liiketoiminnalle, sanoo Constin palveluliiketoiminnan johtaja Hannu Kimiläinen.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, kun saimme pitkäaikaiselle työllemme ja tärkeälle asiakkuudellemme vahvan ja monitaitoisen jatkajan, sanovat Gridonin yrittäjät Eero Kakkonen, Ilkka Suur-Nuuja ja Antero Rantanen.

Gridonin kaksi vakituista työntekijää siirtyvät vanhoina työntekijöinä Consti Talotekniikkaan. Yrityksen kaksi vakituista alihankkijaa jatkavat myös Consti Talotekniikan alihankkijoina.

Service-liiketoiminta on Constin kasvualueita

Korjausrakentamiseen erikoistuneen Constin kasvua vauhdittavat asuntokorjaaminen, toimitilojen hankekehitys- ja muutosprojektit sekä lisääntyvä kiinteistöjen huollon ja ylläpidon tarve.

– Korjausrakentamisen markkinoiden odotetaan kasvavan lähivuosina Suomessa vakaasti. Viime vuonna korjausrakentamisen määrä ohitti jo uudisrakentamisen. Kasvuodotukset perustuvat erityisesti kotimaisen rakennuskannan ikään sekä uusiin ympäristö- ja energiatehokkuusvaatimuksiin. Puhutaan siis sekä kiinteistöjen korjaamisesta että niiden käytön nykyaikaistamisesta, Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Marko Holopainen arvioi.

– Ilahduttavaa on sekin, että myös julkinen sektori on sitoutunut tukemaan korjausrakentamista, Marko Holopainen painottaa.

Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto kohosi runsaat 20 prosenttia yhteensä 171 miljoonaan euroon. Operatiivinen tulos vahvistui 53 prosentilla noin 6,5 miljoonaan euroon.

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt ja Consti Talotekniikka Oy, puh. 0400 458158, marko.holopainen@consti.fi

Hannu Kimiläinen, liiketoimintajohtaja, Consti Service, puh. 050 5763490, hannu.kimilainen@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen noin 800 korjausrakentamisen ammattilaista. Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 171 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 6,5 miljoonaa euroa.