• Consti Yhtiöt/

Constille uusia sopimuksia hotelleista kirkkoihin ja sairaaloista taiteilijakoteihin – tilauskanta yli 170 miljoonaa

Suomen johtava korjausrakentaja Consti Yhtiöt solmi alkuvuoden aikana useita sopimuksia korjausprojekteista. Ne työllistävät tasaisesti Constin kaikkia osa-alueita, kertoo toimitusjohtaja Marko Holopainen.

Suomalainen kiinteistökanta on tullut korjausikään. Se näkyy myös korjausrakennusyhtiö Constin työlistalla – kohteina on kaikenlaisia merkittäviä kiinteistöjä ympäri maata.

– Helsingissä olemme voittaneet muun muassa Lallukan taiteilijakodin ja Hilton Strand -hotellin peruskorjausurakat sekä useiden arvokiinteistöjen julkisivu- ja kattourakoita. Mäntsälän kirkkoon rakennamme uuden vesikaton, kertoo Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Marko Holopainen.

– Turussa etenee vauhdikkaasti muun muassa Haliskylän opiskelija-asuntokerrostalojen laaja korjaushanke, jossa tilaajana on Turun ylioppilaskyläsäätiö. Lisäksi Consti on valittu toteuttamaan talotekniikkaurakoita Järvenpään uudelle terveyskampukselle, Ydinturvallisuustaloon Espoossa, Opetustaloon Helsingin Pasilassa sekä lukuisiin asunto-osakeyhtiöihin.

Ensimmäiset FLOWALL-tekniikkaseinäpilotit ovat käynnistyneet maaliskuussa kolmessa Vantaan Myyrmäessä ja Espoon Matinkylässä sijaitsevassa kohteessa.

Tilauskanta kasvaa erityisesti Uudellamaalla, Pirkanmaalla ja Turun alueella

Marko Holopainen kertoo, että Constin tilauskanta on kasvanut tasaisesti ja oli vuoden vaihteessa jo noin 170 miljoonaa euroa.

– Vahvuutemme on markkinoiden monipuolisin osaaminen ja tarjooma. Uudet sopimukset työllistävät kaikkia liiketoiminta-alueitamme eli korjausurakointia, julkisivuja, talotekniikkaa ja huoltoa, Marko Holopainen toteaa.

Marko Holopainen, toimitusjohtaja, Consti Yhtiöt Oy, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi
Jukka Mäkinen, toimitusjohtaja, Consti Korjausurakointi Oy, puh. 050 421 0300, jukka.makinen@consti.fi
Risto Kivi, toimitusjohtaja, Consti Julkisivut Oy, puh. 040 044 1141, risto.kivi@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita työllistäen 850 korjausrakentamisen ammattilaista. Vuonna 2014 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 9,5 miljoonaa euroa.