Constin käyttökate ja tilauskanta vahvistuivat

LEHDISTÖTIEDOTE 15.4.2013 – Korjausrakentaja Consti Yhtiöt paransi viime vuonna selkeästi käyttökatettaan. Organisaatiota vahvistettiin ja tilauskanta vahvistui sekä suurissa kohteissa että asuintalokorjaamisessa, jossa olemme jo Suomen suurin, toimitusjohtaja Kauko Wasenius kertoo.

Consti Yhtiöiden käyttökate nousi vuonna 2012 noin 4,3 miljoonaan euroon edellisvuoden 1,6 miljoonasta ja tilauskanta vuoden lopussa noin 97 miljoonaan euroon 61 miljoonasta. Liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla runsaassa 140 miljoonassa eurossa.

– Käyttökatteen paraneminen kertoo, että tuottavuutemme parani huomattavasti. Onnistuimme sekä myynnissä, riskien hallinnassa että kehitystoimissa, toimitusjohtaja Kauko Wasenius sanoo.

– Kasvustrategiamme mukaisesti yritysostojen liikearvon poistot painavat vielä tässä vaiheessa liiketuloksen miinukselle. Todellisempi vertailuluku muihin alan yrityksiin on käyttökate, joka kertoo oman työn tehokkuudesta. Se parani lähes kolminkertaiseksi, hivenen yli kolmeen prosenttiin, Kauko Wasenius mainitsee.

Consti teki yhteensä 14 yritysostoa vuosina 2008–2011.

Suuret kohteet kasvattavat tilauskantaa

Consti on loppuvuodesta 2012 lähtien solminut lukuisia sopimuksia suurista hotellikorjauksista, pääkonttorien uudistamisista sekä kerrostalojen ryhmäremonteista. Suurten projektien volyymivaihtelua tasaavat runsas määrä kunnossapito-, huolto- ja muutostyöprojekteja.

– Olemme aktiivisesti kilpailemassa sekä laajoista että pienemmistä hankkeista. Olemme sitä varten vahvistaneet organisaatiotamme ja etenkin suurten kohteiden tuotannonohjausta. Haluamme olla asiakkaiden kumppani kaikenlaisissa korjaus- ja muutostyöhankkeissa, Kauko Wasenius sanoo.

Suomen suurin asuinrakennusten korjaaja

– Consti on noussut Suomen suurimmaksi asuinrakennusten korjaajaksi yli 60 miljoonan euron liikevaihdolla. Se on laajan tarjoomamme ansiota – asuintaloissa tarvitaan sekä julkisivujen, sisätilojen, talotekniikan että pihojen korjauksia, Kauko Wasenius kertoo.

Toimitusjohtaja Kauko Wasenius, Consti Yhtiöt Oy, puh. 0400 474 737, kauko.wasenius@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti lähes 700 hengen organisaatiolla. Consti Yhtiöihin kuuluvat Consti Korjausurakointi Oy, Consti Julkisivut Oy ja Consti Talotekniikka Oy.

Constin omistavat Intera Partners sekä noin 70 toimivan johdon ja avainhenkilöiden edustajaa.