Hyvä tiedottaminen kuuluu onnistuneeseen taloyhtiöremonttiin

LEHDISTÖTIEDOTE 8.5.2013 – Taloyhtiöiden remonteissa selkeä aikataulu ja hyvä ennakkotiedotus rauhoittavat asukkaita. Projektin aikana asukkaille jaettu tieto auttaa ennakoimaan työvaiheita ja niihin valmistautumista, kertoo Consti Julkisivujen toimitusjohtaja Risto Kivi.

Consti Julkisivut tekee Helsingin Kannelmäessä Salpa-Sellon neljän talon yhtiössä julkisivu-urakkaa, joka kestää koko vuoden 2013. Julkisivumateriaalit, eristeet ja parvekkeet uudistetaan täysin. Taloyhtiössä on 96 asuntoa, silti vain yksi asukas on muuttanut remontin ajaksi toisaalle asumaan, kertoo projektipäällikkö Marko Kahilainen.

”Joulukuiseen asukasinfoon osallistui noin 100 henkilöä. Tilaisuudessa käytiin työvaiheet yksityiskohtaisesti läpi ja tieto tavoitti suurimman osan asukkaista. Julkisivujen täydellisessä uusimisessa on välttämätöntä peittää ikkunat muutamaksi viikoksi, mutta se ei tunnu haittaavan asukkaita, kun projektin eteneminen on tiedossa”, kohteesta vastaava Marko Kahilainen toteaa.

Projektin aikana asukkaat arvostavat tiedottamisen säännöllisyyttä. Constin Salpa-Sellon työmaalla tiedottaminen kuuluu vastaavan mestarin tehtäviin.

”Työmaakokouksia pidämme 2–3 viikon välein. Kokouksissa myös asukkaiden edustaja kuulee työn etenemisestä. Tuore viikkotiedote kertoo porraskäytävissä aina ajankohtaisista työvaiheista. Sama tiedote jaetaan myös asuntoihin sekä lähetetään sähköpostilla kaikille, joiden osoitteet olemme saaneet tiedotuskäyttöä varten”, vastaava mestari Jukka Tavikainen kertoo.

Risto Kivi, toimitusjohtaja, Consti Julkisivut Oy, 040 044 1141, risto.kivi@consti.fi

Marko Kahilainen, projektipäällikkö, Consti Julkisivut Oy, 040 845 4547, marko.kahilainen@consti.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla. Consti Yhtiöt -konsernin toimitusjohtaja on Kauko Wasenius.