Jukka Lehtonen Consti Korjausurakoinnin Turun aluejohtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE 10.9.2012 – Consti Korjausurakoinnin Turun aluejohtajaksi on nimitetty rakennusinsinööri Jukka Lehtonen. Tehtävän aikaisempi haltija, pitkään Turun alueen rakentamisessa vaikuttanut Janne Lundén jatkaa Constin osakkaana.

Uuden aluejohtajan tehtävänä on jatkaa Consti Yhtiöiden liiketoiminnan kasvattamista Turun alueella. Siellä Constin organisaation ytimenä on vuonna 2010 ostetun Rakennus-Lundénin henkilöstö.

– Turku ja Varsinais-Suomi on Consti Yhtiöiden kasvualueita. Täällä on tehty pitkään erinomaista työtä ja meillä on vahva maine asiakkaiden ja alan ammattilaisten keskuudessa. Jukka Lehtonen on kouliutunut isoissa projekteissa ja saa hyvän tiimin johdettavakseen, kertoo Consti Korjausurakoinnin toimitusjohtaja Pekka Sipponen.

Isojen projektien kokenut vetäjä

Jukka Lehtonen siirtyy Constille YIT:ltä. Hän on vastannut monista Turun seudun näkyvistä rakennusprojekteista muun muassa TYKS:n laajennushankkeen ja NCC-vuosinaan Kauppakeskus Myllyn rakentamisen yhteydessä. Sitä ennen hän työskenteli GSP Westin toimitusjohtajana Turussa, jossa tutuksi tulivat myös rakennuttamisen kuviot.

– Consti on Suomen kiinnostavin rakennusalan yritys. Kaikki seuraavat sitä suurella mielenkiinnolla. Oli ilo lähteä mukaan, Jukka Lehtonen kertoo.

Janne Lundén jatkaa Constin osakkaana

Perheyritysten fuusioilla ja yrityskaupoilla rakennettu Consti Yhtiöt jatkaa Turussa Lundénin perheen elämäntyötä.

– Olen tyytyväinen, että liittyminen Consti Yhtiöihin ratkaisi meillä kysymyksen yhtiön kehittämisestä. Se toi meille entistä laajemman palvelupaletin ja sitä kautta kasvua, sanoo pitkän uran yrittäjänä tehnyt Janne Lundén.

– Teimme silloin Constiin siirtyessämme sopimuksen, että vedän Turun toimintaa kaksi vuotta. Nyt tavoitteet on saavutettu ja voin tyytyväisenä antaa vetovastuun Jukalle. Kokeneena rakentajana hänen on helppo tästä jatkaa. Pysyn itse Constin osakkaana ja autan taustavaikuttajana yritystä menestymään. Tämä rooli antaa minulle mahdollisuuden keskittyä suvun kiinteistöliiketoiminnan eli Lunden-Kiinteistöt Oy:n kehittämiseen, Janne Lundén jatkaa.

Toimitusjohtaja Pekka Sipponen, Consti Korjausurakointi Oy, puh. 040 5133 035, pekka.sipponen@consti.fi

Aluejohtaja Jukka Lehtonen, Consti Korjausurakointi Oy, puh. 050 4322 685, jukka.lehtonen@consti.fi

Consti Korjausurakointi kuuluu Consti Yhtiöihin, joka on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys. Consti Yhtiöiden toimialat ovat julkisivut, talotekniikka ja korjausurakointi. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Consti Yhtiöt toimii valtakunnallisesti noin 700 hengen organisaatiolla.