Vaivattomien linjasaneerausten salaisuutena ovat esivalmistetut osat sekä nopea toteutusaika

Uusien menetelmien ansiosta linjasaneeraukset nopeutuvat, helpottuvat ja halpenevat. Huomenna tiistaina 3.2. Korjausrakentaminen 2015 -tapahtumassa lanseerattava FLOWALL-tekniikkaseinä sekä Consti Yhtiöiden Suomeen tuoma IDEAL-ratkaisu ovat vaivattomia vaihtoehtoja perinteiselle putkiremontille.

Säästöä kustannuksissa sekä ajankäytössä

Yhteishankkeen tuloksena syntynyt FLOWALL-tekniikkaseinä on modulaarinen kokonaisratkaisu 1970-luvun tyyppikerrostalojen kylpyhuoneiden ja keittiöiden vesi-, viemäri- ja ilmanvaihtotekniikan uusimiseksi. Keittiön ja kylpyhuoneen välinen seinä korvataan vesi-, viemäri- ja ilmanvaihtomoduulein, joihin voidaan integroida vaakareititystilat vesikalusteasennuksille sekä LTO-laitteistot. Kokonaisuus sisältää selkeitä yhdistelymalleja ja muuntelumahdollisuuksia.

– Kyseessä on kokonaisvaltainen avaimet käteen -ratkaisu, jonka toteuttavat alan johtavat toimijat. Tehokas tuotantoprosessi sekä esivalmistetut moduulit säästävät aikaa sekä kustannuksia, kertoo idean isä, Valvontakonsulttien projektijohtaja Juuso Hämäläinen.

–Pilottikohteissa FLOWALL on laskennallisesti perinteistä toteutustapaa noin 10 prosenttia edullisempi. Myös  korjaus- ja kunnossapitokustannukset sekä energiankulutus laskevat ratkaisun myötä, kertoo Constin kehitysinsinööri Harri Katajala.

Consti on yhteishankkeessa suorittavana osapuolena, ja toimii pääurakoitsijana ensimmäisissä FLOWALL-kohteissa Vantaalla ja Espoossa. Rakentaminen alkaa maaliskuussa 2015. FLOWALL-yhteishankkeessa on myös mukana muita vahvoja rakennusalan ammattilaisia, kuten Valvontakonsultit, Uponor ja Sweco.

Valmista jopa kymmenessä päivässä

Toinen nopea ja tavanomaista edullisempi ratkaisu on Consti Yhtiöiden Suomeen tuoma IDEAL  Putki- ja kylpyhuoneremontti, jonka ansiosta remontti on valmis jopa 10 päivässä. Asukas voi asua koko urakan ajan kotonaan. Ratkaisun tehokkuus perustuu osien ja kylpyhuoneiden esivalmistukseen tehtaalla. Uusi kylpyhuone putkielementteineen yksinkertaisesti asennetaan vanhan kylpyhuoneen sisälle.

Tule Helsingin Wanhassa Satamassa järjestettävään Korjausrakentaminen 2015 -tapahtumaan tutustumaan FLOWALL-demoseinään ja kuulemaan lisää Ideal-putkiremontista!

Consti Korjausrakentaminen 2015 -tapahtumassa

Harri Katajala, kehitysinsinööri, Consti, puh. 044 0242 537, harri.katajala@consti.fi
Antti Stirkkinen, myyntipäällikkö, Consti, puh. 040 8393 949, antti.stirkkinen@consti.fi
Juuso Hämäläinen, projektijohtaja, Valvontakonsultit, puh. 044 7799 201, juuso.hamalainen@ valvontakonsultit.fi

Lue lisää FLOWALLista

Lue lisää IDEAL Putki- ja kylpyhuoneremontista

Consti Yhtiöt on Suomen suurin korjausrakentamiseen ja talotekniikkaan erikoistunut rakennusliike. Korjaamme taloyhtiöitä ja vuokrataloja, hotellihuoneita, ravintoloita, toimitiloja, liikehuoneistoja, julkisia rakennuksia sekä piha- ja viheralueita. Rakennamme ajanmukaista talotekniikkaa asuintaloihin ja toimitiloihin. Työllistämme noin 800 rakentamisen ammattilaista. Vuonna 2013 Consti Yhtiöiden liikevaihto oli noin 171 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos (EBITDA) noin 6,5 miljoonaa euroa.

Consti Yhtiöihin kuuluvat Consti Talotekniikka Oy, Consti Julkisivut Oy ja Consti Korjausurakointi Oy.