Coor solmii uuden pohjoismaisen kokonaispalvelusopimuksen ABB:n kanssa

Coor on saanut ABB:ltä uuden toimeksiannon, joka koskee lukuisten tukipalveluiden toimittamista ja kehittämistä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Baltiassa. Sopimuksen kokonaisarvo on yli sata miljoonaa euroa.

Sveitsin Zürichissä pääkonttoriaan pitävä ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa niin sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen kuin teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Asiakkaat ovat maailmanlaajuisesti teollisuus-, energia-, liikenne- ja infrastruktuurialoilla. Mittavan hankintaprosessin jälkeen ABB on solminut Coorin kanssa sopimuksen, joka koskee lukuisten tukipalveluiden koordinointia, toimittamista ja kehittämistä 26 toimistokohteessa ja tuotantolaitoksessa eri puolilla Pohjoismaita ja Baltiaa.

Sopimukseen sisältyviä palveluita ovat esimerkiksi kiinteistöpalvelut, turvallisuuspalvelut, siivouspalvelut, käyttäjäpalvelut, viikkohedelmät ja kahviautomaatit. Viisivuotisen sopimuksen arvo on arviolta yli 24 miljoonaa euroa vuodessa.

– ABB on aiemmin käyttänyt useita eri palveluntoimittajia Pohjoismaissa ja Baltiassa. Nyt yritys valitsee yhden toimittajan, joka ottaa vastuun kokonaisuudesta sekä palvelujen virtaviivaistamisesta, tehostamisesta ja kehitystyöstä yli maa- ja palvelurajojen. Tartumme tehtävään innokkaasti, Coorin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Mikael Stöhr sanoo.

Toimitus käynnistyy vaiheittain 1. huhtikuuta 2017 alkaen. Sopimusosapuolet tekevät käynnistysvaiheessa yhteistyötä. Coor aloittaa osalla paikkakunnista uuden henkilöstön rekrytoinnin.

– ABB:n ja Coorin välinen sopimus on suurin yksittäinen uusi kokonaispalvelusopimus, joka markkinoilla on tehty viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana. Kauppa lujittaa asemaamme Pohjoismaiden johtavana kokonaispalvelutoimittajana, Mikael Stöhr toteaa.

Mikael Stöhr, Coorin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja, +46 10 559 5962, mikael.stohr@coor.com

Johan Mild, Coorin Suomen-toimitusjohtaja, 010 234 6000, johan.mild@coor.com

Åsvor Brynnel, Coorin viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, +46 10 559 5404, asvor.brynnel@coor.com

Coor on Pohjoismaiden johtavia palveluntoimittajia, joka on erikoistunut vaativiin kokonaistoimeksiantoihin. Coorilla on erityisosaamista kolmella palvelualueella: käyttäjäpalvelut (soft FM), kiinteistöpalvelut (hard FM) ja strategiset neuvontapalvelut. Coor luo arvoa tuottamalla, johtamalla, kehittämällä ja tehostamalla palveluita siten, että ne tukevat pitkällä aikavälillä optimaalisesti asiakkaiden ydintoimintaa. Asiakkainamme on erikokoisia ja eri alojen toimijoita yksityiseltä ja julkiselta sektorilta, kuten Ericsson, EY, NCC, SAS, Sonera, Statoil ja Varma.

Coor aloitti toimintansa vuonna 1998 ja on ollut kesäkuusta 2015 lähtien listattuna Tukholman Nasdaq-pörssissä. Yhtiössä työskentelee noin 6 200 henkilöä pääasiassa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, ja vuosiliikevaihto on noin 815 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteesta www.coor.fi.

Avainsanat: