Coorista Fortumin palveluntoimittaja Suomessa ja Ruotsissa

Coor Service Management ja Fortum ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen, jonka perusteella Coor toimittaa kokonaispalveluratkaisun Fortumin toimistoihin ja muihin kohteisiin Suomessa ja Ruotsissa. Sopimus koostuu kiinteähintaisista palveluista, joiden arvo on noin 38 miljoonaa euroa, sekä tarpeen mukaan tilattavista lisäpalveluista.

Toimeksiannon myötä Coor ottaa kokonaisvastuun tukipalveluiden toimittamisesta Fortumin toimistoihin, kiinteistöihin ja voimalaitoksiin. Kaikkiaan sopimus kattaa noin 200 kohdetta Suomessa ja Ruotsissa. Palveluista voidaan mainita käyttäjäpalvelut ja kiinteistöpalvelut, kuten puhelinvaihdepalvelu, aulapalvelu, postituspalvelu, kokouspalvelu, siivouspalvelu sekä kiinteistöjen ja talotekniikan huolto.

- Olemme hyvin ylpeitä siitä, että Fortum valitsi palveluntoimittajakseen juuri Coorin. Toimeksiannon myötä Coor kehittää ja koordinoi tukipalveluita siten, että ne vastaavat Fortumin yhtenäisyys- ja laatuvaatimuksia, sanoo Coor Service Managementin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Mikael Stöhr.

Coorin ja Fortumin välinen sopimus koostuu kiinteähintaisista palveluista sekä tarpeen mukaan tilattavista lisäpalveluista. Kiinteähintaisten palveluiden arvo on noin 38 miljoonaa euroa. Sopimus on viisivuotinen, ja sitä voidaan jatkaa vielä kolmella vuodella.

- Meille on tärkeää, että tukipalvelut toimitetaan tehokkaasti, yhtenäisesti ja järjestelmällisesti. Valitsimme palveluntoimittajaksi Coorin, koska mielestämme heillä on parhaat edellytykset täyttää vaatimuksemme ja toiveemme, toteaa Michael Åslund, Fortumin Vice President, Corporate Real Estate.

Coor tuottaa tukipalvelut nykyisen henkilöstönsä voimin, mutta aikoo myös rekrytoida jonkin verran uutta henkilökuntaa. Osa palveluista tuotetaan alihankkijoiden avulla.

Tiedustelut:

Mikael Stöhr, toimitusjohtaja ja konsernijohtaja, Coor Service Management, +46 8 553 959 35, mikael.stohr@coor.com

Johan Mild, toimitusjohtaja, Coor Service Management Suomi, 010 234 6000, johan.mild@coor.com

Hanna Montonen, viestintäpäällikkö, Coor Service Management Suomi, 010 234 3472, hanna.montonen@coor.com